FANDOM

Ziemowit Kiepski
Ziomek.JPG
Informacje biograficzne
Płeć

mężczyzna

Data urodzenia

10 listopada 1979 r.

Rodzina

Stanisław Kiepski (ojciec), Ferdynand Kiepski (wuj), Halina Kiepska (ciotka), Waldemar Kiepski (kuzyn), Mariola Kiepska (kuzynka)

Pseudonim(y)

Ziomek

Specjalność

gra na flecie

Zawód

bezrobotny

Pierwszy odcinek

148. Telejajka

Ostatni odcinek

154. Kraina obfitości

Poza sceną
Narodowość

Polska

Adres:

Wrocław, ul. Ćwiartki 3/4

Aktor

Maciej Gołębiowski

Ziemowit Kiepski (Ziomek) - postać fikcyjna, bohater komediowego serialu telewizyjnego Świat według Kiepskich. W jego rolę wciela się Maciej Gołębiowski.

Biografia

Jest to bratanek Ferdka, syn brata Ferdka - Staśka z pierwszego małżeństwa, którego wujek Władek przywiózł Kiepskim. Pochodzi ze wsi. Początkowo myśli że Marian Paździoch jest jego wujem. Ten spotykając go pod WC ochrzania go, bije gazetą i wygania. Ale Ziomek pamiętając słowa wujka Władka powraca. Spotyka Ferdka, który nie poznaje go i po rozmowie z Kiepskim obaj dalej sądzą, że Marian jest wujkiem Ziomka. Ferdek przygarnia go. Obaj śpią w jednym łóżku. Halinka myśli, że to Ferdka kochanek. Wtedy wychodzi na jaw, kim dla nich jest Ziemowit. Ziomek potrafi pędzić bimber i grać na flecie. Był nazywany Cycem (podobnie jak Waldek i senior Kiepski w młodości), słynne powiedzenie Ziomka to Kruca...

Odcinki w których wystąpił

Ciekawostki

  • Pojawienie się Ziomka było najprawdopodobniej związane z wyjazdem Waldka, ale po powtórnym odejściu Bartosza Żukowskiego z serialu Ziomek już więcej się nie pojawił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki