FANDOM

65.jpg

Archanioł objawia się babce.

Ziarno - 65. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Babka ogląda swój ulubiony odcinek Koziołka Matołka, niestety zostało jej tylko 10 sekund, ponieważ zięć z wnuczkiem chcą obejrzeć mecz. Do babki dzwoni św. Piotr, ta wyzywa go od kretynów i odkłada słuchawkę. Piotr dzwoni ponownie i informuje Babkę, aby nie bluźniła, bo on dzwoni z nieba. Święty ma dużo roboty i nie ma czasu odwiedzić jej osobiście. Babka mu nie wierzy, więc Piotr prosi ją o wypowiedzenie życzenia, które on będzie mógł spełnić. Babka zażyczyła sobie miliona dolarów, Rolls-Roycea i willę z basenem, święty nie może się na to zgodzić i proponuje Babce coś skromniejszego. Staruszka prosi, aby na każdym kanale w jej telewizorze leciał Koziołek Matołek. Życzenie się spełniło - Babka uwierzyła. Piotr prosi Babkę o wyjście około północy na korytarz, gdzie odwiedzi ją Archanioł Michał. Rozalia prosi o jeszcze jedno malutkie życzenie, Piotr zgadza się, byleby szybko mówiła, bo dzwoni z komórki. Babka prosi, aby jej zięcia Ferdynanda Kanalię Kiepskiego i wnuka Waldka brzuchy rozbolały. Piotr spełnia życzenie. Cała rodzina (z wyjątkiem Babki) cierpi z powodu emisji na każdym programie odcinków Koziołka Matołka. Rozalia o północy czeka na Archanioła. Myli go z Paździochem, który bierze ją za umysłowo chorą i wysyła ją z powrotem do mieszkania, przed telewizor. Niespodziewanie pojawia się Archanioł Michał, śpiewa z Babką piosenkę. Z niebios rozlega się głos Boga, który każe Archaniołowi przejść do rzeczy. Okazuje się, że Rozalia ma wyhodować nowego anioła. Archanioł daje jej ziarno, które ma zasadzić w doniczce i trzy razy dziennie podlewać wodą święconą. Następnego dnia do Babki przychodzą Paulinka i Borysek, przyszli tak późno, bo Boryskowi złamała się laska i Paulinka musiała go przynieść na barana. Przyjaciele przynieśli jej doniczkę i wodę święconą. Babka chce im wszystko opowiedzieć, ale najpierw wymusza na nich przysięgę, że nikomu, ani mru mru. Borysek proponuje, aby doniczkę włożyć do piekarnika, na co Babka ostro protestuje. Paulinka proponuje ustawić doniczkę na parapecie przy pozostałych kwiatach. Babka zasadza anioła i stawia doniczkę pod oknem. Ferdek z synem cierpią na ból brzucha tak ogromny, że nawet piwo zatraciło swój smak. Obydwoje spoglądają na uschnięte kwiaty i postanawiają je podlać, piwem oczywiście. Pech ciał, że trafił na anioła Babki. Ferdek rozmawia z nim, polubił kwiatka, bo wypił dwie puszki piwa. Postanawia się nim zaopiekować zabiera go do siebie. Waldek zdradza Babce czyny ojca. Rozalia kłóci się z zięciem. Dzwoni św. Piotr i pyta o anioła, którego Babka odkupuje do zięcia. Piotr zapowiada wizytę Archanioła.

Zakończenie

Przychodzi Archanioł, Rozalia skarży się mu. Nie może zabrać anioła do nieba. Następnego dnia do Babki przychodzi Paulinka z Boryskiem. Wypytują się o wyrok, na co Babka odpowiada, że kazali jej to resocjalizować.Babka wątpi,czy jest to możliwe.Rodzi się anioł z głową Ferdka i prosi Babkę o browara. Borysek powtarza,to co on od początku zalecał zrobić z ziarnem: Do piekarnika!

Obsada

Produkcja

Poprzedni
Lepsza połowa
Ziarno
2000
Następny
Hiperferdex

Więcej z Fandomu

Losowa wiki