FANDOM

Wspólnota - 324. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Opis

Ferdek dowiaduje się od prezesa spółdzielni o możliwości remontu kamienicy z funduszy z Unii Europejskiej. Wkrótce organizowane są ważne zebrania związane również z wyborem przedstawiciela.

Fabuła

Podczas gotowania obiadu, Kiepskich gości z wizytą prezes Kozłowski, który wrócił z polowania. Podczas rozmowy, przewodniczący spółdzielni zaznacza, że możliwy jest remont kamienicy. Ferdek i Halina podchodzą do tego pomysłu z entuzjazmem.Kiepski po powrocie ze sklepu zastaje na korytarzu Boczka czytającego ogłoszenie o zebraniu. Uważa on bowiem to za oszustwo, ponieważ przeżył już jeden remont w rzeźni. Ferdek w duszy popierający słowa Boczka, opowiada Halinie o podobnych myślach, czyli przekręcie związanym z remontem. Gdy dochodzi do chwili zebrania, zjawiają się wszyscy mieszkańcy kamienicy. Przeziębiony Kozłowski zaczyna przemowę, jednak w tym przeszkadza mu Koszałkowski proszący o kalesony na zimę. Gdy prezes mógł zabrać głos, poinformował o konieczności podpisania kart. Dodatkowo Paździoch przypomina o wyborze osoby reprezentującej. Wtedy Mariolka proponuje kandydaturę Koszałkowskiego.Jeszcze tej nocy Kiepskiego odwiedza Paździoch w sprawie zachowania Boczka. Tym też zachęca do poparcia jego kandydatury na przedstawiciela, oferując mu połowę z zaoszczędzonych pieniędzy.Przed ostatecznym wyborem reprezentanta, Ferdek musi zawiadomić o rywalizującej kandydaturze Haliny, zaproponowanej przez Malinowską z warzywniaka. Kiedy nadszedł moment zebrania, dochodzi do wielu nieprzyjemnych nieporozumień - popierający Paździocha rywalizują z popierającymi Halinę, a Malinowska kłóci się z Kozłowskim. Definetywnie została zaakceptowana kandydatura Koszałkowskiego.

Zakończenie

Po decyzji okazuje się, że Koszałkowski ukradł wszystkie fundusze i przeznaczył na grę hazardową. Gdy wszystko stracił, chciał zagrać jeszcze raz oferując suszone grzyby i kalesony.

Obsada

i inni...

Ciekawostki

  • Akcja tego odcinka osadzona jest w jesieni w listopadzie (zgodnie z ogłoszeniem czytanym przez Boczka).
  • Od tego odcinka do serialu powraca Malinowska, sprzedawczyni ze sklepu u Stasia.
  • Koszałkowski ponownie wystąpi w odcinku Cały ten jazz.
Poprzedni
Urodziny
Wspólnota
2010
Następny
Andromeda

Więcej z Fandomu

Losowa wiki