FANDOM

Wojciech Cezary Jagielski[1] (ur. 15 sierpnia 1963 w Zduńskiej Woli) – polski dziennikarz telewizyjny i radiowy, perkusista, z wykształcenia lekarz[2].

Życiorys

W 1992 ukończył medycynę na wydziale lekarskim warszawskiej AM[3].

Kariera radiowa

Od 1990 związany z Radiem Zet, początkowo jako didżej (prezenter), następnie jako dyrektor muzyczny (do lipca 2007 i ponownie od października 2010 do maja 2015). Na antenie radia prowadził takie programy jak: Słodka szesnastka Radia ZetHip-hopRaz-dwa-trzy, śpiewasz ty oraz wspólnie z Karoliną Korwin-Piotrowską – Mniej więcej serio i Mniej więcej poniedziałek oraz wiele innych. Przeprowadził ponad 350 wywiadów ze znanymi postaciami świata muzyki rozrywkowej, filmu i mediów. Od kwietnia 2012 prowadzi w Radiu Zet program Doktor Zet.

Kariera telewizyjna

Karierę telewizyjną rozpoczął w RTL 7, gdzie prowadził Wieczór z Wampirem, który po zmianie formuły i nazwy naWieczór z Jagielskim był emitowany od 1999 r. w TVP2. W 2006 wraz z Kazimierą Szczuką współtworzył talk-showTVN Dwururka. Wspólnie z Eweliną Kopic w TVP2 prowadził pierwszy w Polsce program z gatunku "news entertainment" – teleturniej Zakręcony tydzień. W TVN Turbo prowadził programy Jazda próbna i Wieczór kawalerski. Od września 2007 do czerwca 2010 razem z Jolantą Pieńkowską prowadził Dzień Dobry TVN. Od 3 września 2010 do sierpnia 2012 razem z Beatą Sadowską prowadził Pytanie na śniadanie w TVP2. Był gospodarzem teleturnieju Wielka draka o dzieciaka. Zasiadał w jury I i III edycji muzycznego programu TVP2 -Bitwa na głosy. Od 14 stycznia 2014 prowadzi program Wojtek Jagielski na żywo w Superstacji.

Filmografia

  • 1999: Świat według Kiepskich – jako ksiądz Kręć
  • 2003-2008: Na Wspólnej – jako dziennikarz
  • 2008: "Karolcia" – jako kierowca taksówki
  • 2008: Niania – jako prezenter
  • 2009: 39 i pół – w roli samego siebie

Kariera muzyczna

W latach osiemdziesiątych współzałożyciel i perkusista rockowych zespołów Kontrola W. i Kosmetyki Mrs. Pinki(autor tekstu utworu "Miłość na polu minowym"). Z obydwoma zespołami wielokrotnie występował na festiwalu w Jarocinie (w latach 1982-83 i 1985-86)[4]. Udziela się w zespole Poparzeni Kawą Trzy[5], gdzie gra na perkusji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki