FANDOM

Wielki Bal – odcinek specjalny serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek w kapeluszu.JPG

Ferdek w kapeluszu

Jest 31 grudnia 1999 roku. Halina Kiepska ze złością pokazuje Ferdkowi połamaną patelnię. Halina robi wyrzuty mężowi, że ten nigdy jej nie zabrał na bal sylwestrowy. Ferdynand postanawia zorganizować go w domu. Zajmuje się dekoracjami. Zaprasza Arnolda Boczka. Ten organizuje orkiestrę. W tym samym czasie Marian Paździoch organizuje bal u siebie (z orkiestrą listonoszy: Edziem oraz emerytami: Rychem, Zdzichem i Krzychem). Ferdek nakazuje dzieciom, aby pozaklejały plakaty reklamujące imprezę Paździochów swoimi. Jednak ani do jednego, ani do drugiego nikt nie przychodzi. Wobec tego Ferdynand zaprasza Mariana Paździocha z gośćmi do siebie. Ferdek i Marian Paździoch oglądają telewizję. Z odbiornika wyciągają bohaterów serialu Miodowe lata Karola Krawczyka i Tadeusza Norka. Na zabawę do północy wpada również Krzysztof Krawczyk. Śpiewa tam swój najnowszy przebój pt. Dwutysięczny Nowy Rok. W tak zwanym międzyczasie babka Rozalia tańczy przy rurze, czym uwodzi Karola. Ten daje jej 20 zł. Halina, Ferdek i Arnold Boczek śpiewają znane piosenki m.in. Takie tango (w wykonaniu Haliny). Ferdynand z pomocą gości wyciąga z telewizora Jadwigę i Wiesława Graczyków.

Zakończenie

Pod koniec balu zjawia się sam Nostradamus. Rozmawia z Jadwigą i Wiesławem Graczykami o zbliżającym się końcu świata. Staruszek zasypia i dzwoni jego telefon. Komórkę odbiera Jadzia. Okazuje się, że koniec świata odwołano, będzie dopiero za 1000 lat. Zawiedziony Nostradamus pyta: Dlaczego jest ten gówniany świat?, na co Edzio odpowiada Dla jaj, dla jaj!. Wszyscy goście oglądają wybuchy fajerwerków.

Obsada

i inni

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy w historii polskiej telewizji crossover – pojawiły się tu bowiem postaci z dwóch innych seriali komediowych emitowanych przez PolsatMiodowe lata oraz Graczykowie. Seriale te jednak nie rozgrywają się w tym samym uniwersum, ani nie ma między nimi żadnego ścisłego kontinuum, ponieważ postacie te zostały w typowy dla świata Kiepskich absurdalny sposób wyciągnięte z telewizora, zaś w jednym z późniejszych odcinków Miodowych Lat samego siebie zagrał Andrzej Grabowski, który rozmawiał z bohaterami serialu na temat odgrywanej przez siebie postaci Ferdynanda.
  • Odcinek wyemitowano w noc sylwestrową z 31 grudnia 1999 r. na 1 stycznia 2000 r.
  • Był to najdłuższy odcinek serialu, aż do wyemitowania odcinka pt. Sylwester bez granic.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki