Wikia

Kiepscy Wiki

Wielkanocny zając

Komentarze0
814stron na
tej wiki

Wielkanocny zając - 327. odcinek serialu pt. Świat wg Kiepskich.

Fabuła Edytuj

Wielkanocny zając 1

Sąsiadów dysputy przy małpce o zajączku.

Wielkanocny zając 2

Rzymski legionista, Magda Magdalena i Poncjusz Piłat

Wielkanocny zając 3

Sen Ferdynanda czyli bp Piecyk i zajączki.

Wielkanocny zając 4

Chce elektorat zająca, będzie miał zająca.

Wielkanocny zając 5

W drodze do kościoła.

Wielkanocny zając 6

Wielkanocne śniadanie.

Halina szykuje się do pracy, Ferdek zaś czytając gazetę opowiada jej jaka to „masakra” odbędzie się na scenie politycznej w bieżącym roku wyborczym. Żona wcale go nie słucha wychodząc potyka się o uschniętą choinkę. Każe mężowi wyrzucić drzewko, gdyż za tydzień Wielkanoc. Po chwili Kiepski posłusznie wynosi roślinę. Na korytarzu spotyka Boczka. Rozmowa sąsiadów dotyczy ważności świąt Wielkanocy od Bożego Narodzenia. Arnold te drugie uważa za ważniejsze, gdyż można więcej zjeść, Ferdynand jest przeciwnego zdania.

W nocy Ferdek dzieli się z żoną swoimi rozważaniami na temat Boczka i jego głupoty, bo jak można mówić, że Boże Narodzenie jest ważniejsze od Wielkanocy. Halina uważa, iż nie można tych świąt porównywać. W trakcie rozmowy zadaje Kiepskiemu pytanie czego symbolem jest zajączek? Ów nie zna odpowiedzi.

Będąc w WC Kiepski jest świadkiem awantury jaką Paździochowa urządziła mężowi dlatego, że ten zamiast baranka kupił zająca (do wielkanocnego koszyczka). Ferdek po wyjściu z toalety proponuje sąsiadowi wymianę baranka (gdyż ma ich 2) na… małpkę (małą butelkę wódki). Marian zgadza się. Przy stole mieszkańcy kamienicy przy ul. Ćwiartki ¾ rozmawiają o Wielkanocy. Były ministrant opowiada sąsiadowi czego symbolem jest zajączek wielkanocny wg wersji oficjalnej (czyli wg Pisma Świętego) i nieoficjalnej. Tak naprawdę jednak on też nie potrafi odpowiedzieć na pytanie.

W pokoju Mariola sadzi rzeżuchę. Pyta się ojca dlaczego jednym z symbolów Wielkanocy jest rzeżucha, a nie np. sałata. Kiepski jest oburzony słowami córki. No, ale czego symbolem jest zając?

Na korytarzu Ferdek spotyka Boczka przebranego za rzymskiego legionistę. Po chwili z mieszkania wychodzą Paździochowie. Ona jako Maria Magdalena, on zaś jako Poncjusz Piłat. Cała trójka zagra w inscenizacji Męki Pańskiej reżyserowanej przez ks. Cieplaka.

W nocy po raz kolejny dochodzi do rozmowy między Haliną i jej mężem. Oboje są oburzeni, że Paździochowa gra Uczennice Pańską. Kiepska zdradza, że ksiądz proboszcz początkowo to jej zaproponował tę rolę. Ferdek jest zły na żonę. Po chwili znów Halina zadaje mu pytanie czego symbolem jest zając. Głowa rodziny przyznaje, że nie wie. W takim razie Kiepska odsyła go do lektury Biblii. Po pewnym czasie Ferdynand zasypia. Śni mu się bp Piecyk w otoczeniu kilkunastu zajęcy. Zadaje mu więc pytanie czego symbolem jest to zwierzę. Duchowny odpowiada, że to wielka tajemnica.

Wielka Sobota. Mariola z Haliną szykują dla Ferdka koszyk ze święconym. Robią mu pamiątkowe zdjęcie i wysyłają do Kościoła. Na korytarzu Kiepski spotyka sąsiadów. Paździoch ma dużo większy koszyk od Ferdynanda, a Boczek włożył do swojego wszystko co nadaje się do konsumpcji z wódką włącznie. Marian pyta się sąsiada czego symbolem jest zając? Kiepski bardzo się tym interesował więc powinien wiedzieć – twierdzi. Oburzony Ferdek wychodzi nie odpowiadając na pytanie. Będąc w parku (w drodze z lub do kościoła) spotyka prezesa Andrzeja Kozłowskiego. Radny opowiada mu jaka to masakra szykuje się na polskiej scenie politycznej w bieżącym roku wyborczym. Ferdek zaciekawiony jest jednak czego symbolem jest zając. Prezes odpowiada, że tak naprawdę to go nie obchodzi. Chcę elektorat zająca. Będzie miał zająca.’’

Zakończenie Edytuj

Wielkanoc. Paździochowie, Boczek i Kiepscy jedzą śniadanie. Brakuje tylko Ferdka. Gdzie jest? W Warszawie u bp Piecyka. Ma bardzo ważną sprawę. W czasie spowiedzi pyta się pasterza czego symbolem jest zajączek Wielkanocny. Biskup przyznaję, że nigdy się nad tym nie zastanawiał, więc nie wie. Wrocławianin nie daje jednak za wygraną, jest to dla niego bardzo ważne. W takim razie Piecyk może dać mu jedną radę: ‘'Alleluja i do przodu!’’

Obsada Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki