FANDOM

345.jpg

Paździoch po zjedzeniu barszczu z uszkami.

Wampiry są wśród nas - 345 odcinek Świata według Kiepskich.

Fabuła

Halina i Ferdek leżą w łóżku i rozmawiają na temat... wampirów. Do drzwi mieszkania puka Arnold Boczek i pokazuje Ferdynandowi postarzałą i zakurzoną książkę, którą znalazł w piwnicy. Książka zawiera stare i czarno białe fotografie osób niezwykle podobnych do Mariana i Heleny Paździochów. Halinka podejrzewa, że małżeństwo jest objęte klątwą wampiryzmu. Na drugi dzień Mariola z ekscytacją opowiada o wampirze i wilkołaku popularnych w popkulturze. Ferdek do legend o krwiopijcach podchodzi sceptycznie, jednak Paździoch zachowuje się dziwnie: rosną mu kły i unika światła słonecznego- wszystko wskazuje na to że nie jest w pełni człowiekiem. Halinka obsesyjnie szuka dowodów na to iż Paździochowie są krwiopijcami i zaprasza Mariana na kolację. Mariolka sprawdza czy Paździoch "odbija się" w lustrze i jak zareaguje na czosnek w kanapce. Halinka nie wytrzymuje i zadaje pytanie wprost. Paździoch zaprzecza i opowiada o swoim przodku i jego partnerce- to właśnie przodkowie Paździocha są uwidocznieni na zdjęciach w tajemniczej księdze.

Zakończenie

Wieczór. Halinka leżąc w łóżku przeżywa rodzinną legendę Paździocha i zanosi się płaczem. Za oknem w świetle księżyca fruwają wampir i wampirzyca w postaci nietoperzy- są to przodkowie Paździocha.

Ciekawostki

  • Mariola bardzo interesuje się wampirami. W rozmowie z rodzicami dziewczyna odnosi się do sagi Zmierzch autorstwa Stephenie Meyer. Bogaty i piękny wampir zakochany w ludzkiej dziewczynie to Edward Cullen, zaś zazdrosnym wilkołakiem jest Jacob Black, rywalizują oni o względy zakompleksionej śmiertelniczki Isabelli Swan.

Obsada

Andrzej Grabowski- Ferdynand Kiepski

Marzena Kipiel-Sztuka- Halina Kiepska

Barbara Mularczyk- Mariola Kiepska

Ryszard Kotys- Marian Paździoch

Renata Pałys- Helena Paździoch

Dariusz Gnatowski- Arnold Boczek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki