FANDOM

Trzeba zabić tę miłość - 384. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

D8ba9dcd03

Kiepscy, Paździochowie i Boczek oglądają śmierć Danusi z "Przepis na miłość"

Halina rozmawia z koleżanką przez telefon o serialu "Przepis na miłość", który jest bardzo podobny do jej życia. Ferdkowi się to nie podoba i gasi światło. Następnego dnia Mariolka i Halinka oglądają serial. Ferdek nie wytrzymuje, wychodzi i mówi, że kobiety oglądają pierdoły. Siedzi zły na korytarzu, kiedy z kibla wychodzi Paździoch. Mężczyzna twierdzi o serialu to samo co Ferdek. Kiepski mówi, że serial na pewno będzie trwał do końca życia. Wtedy Marian oświadcza, że przeczytał na Kundelku, że główna postać serialu, Danusia, ma umrzeć. Oboje są zachwyceni. W nocy Halinka rozmawia z koleżanką, że reżyserowie są okrutni. Mają nadzieję, że Danusia jednak nie umrze. Następnego dnia do mieszkania Kiepskich przychodzą Jolasia i Waldek z wieńcem pogrzebowym. W salonie siedzą Kiepscy, Paździochowie i rozpaczający Boczek. Wszyscy ubrani na galowo oglądają serial. Danusia mówi do męża, Edka, że wyrzuci go pod most i będzie spał w kartonie po telewizorze. Kiedy próbuje dosięgnąć pudła, ono spada jej na głowę. Bohaterka serialu ginie. Boczek, Halina, Jolasia, Mariolka i Helena płaczą. Ferdek i Marian zaś są zachwyceni. Idą do monopolowego "U Stasia" wraz z Kozłowskim uczcić śmierć postaci. Malinowska płacze. Oni zaś szczęśliwi piją piwo. Okazuje się nawet, że Kozłowski jest podobny do serialowego Edka (też ma jedno dziecko w Rzeszowie, a drugie w Krakowie).

Zakończenie

Szczęśliwy Ferdek wraca do domu. W salonie widzi Halinkę, Mariolę i Helenę oglądające nowy serial, w którym gra ta sama aktorka co grała Danusię. Tym razem jest to Bogusia, a jej mężem jest Tadek. Zły Ferdek idzie znowu się napić.

Obsada

Gościnnie:

Ciekawostki

  • Czołówka Przepisu na miłość jest przeróbką czołówki Pierwszej Miłości, a dwoje głównych bohaterów, to parodia głównych bohaterów serialu Świat według Kiepskich.
  • Śmierć głównej bohaterki jest parodią śmierci Hanki Mostowiak z serialu M jak Miłość.
  • Kundelek, to parodia serwisu plotkarskiego Pudelek
  • W serialu gdy Edek wymieniał miejsca gdzie ma dzieci ukazała się nazwa Kozenów jest to parodia Kozanowa - wrocławskiego osiedla.
  • Postać o. Tadeusza Bereciaka nawiązuje do Tadeusza Rydzyka - kontrowersyjnego księdza, który wedle żartów, ma armie moherowych beretów (stąd nazwisko wykreowanej postaci Bereciaka).
  • Halinka wspomina, że Dankę diagnozowali w szpitalu w Leśnej Dziurze. Jest to nawiązanie do szpitala w Leśnej Górze, fikcyjnego miejsca rozgrywania akcji serialu Na dobre i na złe
  • Scena, w której Paździoch mówi, że Danka wolałaby 40zł, które przeznaczyli Jolasia i Waldek na zakup kwiatów przeznaczyć na abonament nawiązuje do namawiania przez TVP odbiorców do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego

Poprzedni
Kapelusz Dżeksona
Trzeba zabić tę miłość
2012
Następny
Chłopi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki