FANDOM

353

Wielki powrót Waldusia.

Tryptyk dolnośląski cz. I - Ostatni Wódz Plemiona Szoszonów - 353. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Wstęp

Ferdek i Halina oglądają w telewizji film Wódz Manitu. W filmie powraca syn marnotrawny głównego bohatera. Ojciec nie może scierpieć faktu, że zostawił rodzinę samą. Pije dużą ilość alkoholu, a po chwili umiera. Halina radzi Ferdkowi, żeby on też przystopował z alkoholem. Kiepski zarzuca jej brak kultury filmowej. W nocy Ferdek skarży się Halinie na dzieci. Halina mówi mu, że daje dzieciom zły przykład, dlatego tak się zachowują. Ferdka najbardziej boli wyjazd Waldka do Ameryki. Halina jest zdziwiona zachowaniem męża, bowiem Waldek często do nich telefonuje.

Fabuła

Następnego dnia Ferdek wychodzi na korytarz. Spotyka Paździocha. Ten mówi mu, że śnił mu się Waldek, który coś kopał. Po rozmowie z nim powiedział, że kopie grób dla Ferdka, bo mu zmarł. Ferdek zaczął się śmiać, ale potem poprosił sąsiada o pomoc. Paździoch proponuje mu zajrzeć do Pisma Świętego. Tam Paździoch mówi Ferdkowi, że taki syn jak Waldek to syn marnotrawny. Tego samego dnia Halina otrzymuje telegram, w którym Waldek zawiadamia, że wraca do Polski. Mówi o tym Mariolce, ale prosi ją aby zachowała to w tajemnicy przed ojcem. Tego samego dnia Ferdek wraca ze sklepu z piwami. Spotyka na klatce Boczka który mówi, że w mieszkaniu Kiepskich będzie jakieś przyjęcie. Niczego niewiedzący Kiepski spławia sąsiada. W domu Ferdek pyta się Halinę, co to za przyjęcie. Mariola mówi prawdę. Ferdek potajemnie przed wszystkimi razem z Paździochem, Boczkiem i Badurą rozpracowują plan, aby Waldek prosił Ferdka o wybaczenie. Następnego dnia rano Ferdek oświadcza, że źle się czuje. Halina i Mariolka badają go, ale nie znajdują przyczyn choroby u Ferdka. Gdy nadchodzi godzina przyjęcia wszyscy są na korytarzu, by powitać Waldka. Gdy ten wchodzi zaczyna się przyjęcie powitalne. Nagle Waldek pyta się, gdzie jest ojciec. Mariola mówi mu, że ten umiera. Waldek szybko idzie do mieszkania Kiepskich, a obserwujący przez wizjer Ferdek przebieg przyjęcia szybko ucieka do łóżka. Gdy Waldek wchodzi do ojca, wszyscy idą za nim. Waldek prosi ojca o przebaczenie. Ten w końcu wybacza synowi. Odcinek kończy się przyjęciem w domu Kiepskich.A po przyjęciu Ferdek idzie na dach,aby porozmawiać z synem i prosi go o wodę. Waldek wyciąga butelkę wody gazowanej i otwiera ją w tak niefortunny sposób,że ona wybucha. Lecz Ferdek do niego mówi : " Nie tej, Walduś! Ognistej!".I oboje zaczynają się śmiać.

Obsada

Więcej z Fandomu

Losowa wiki