Fandom

Kiepscy Wiki

Szwondel

1059stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Szwondel – 181. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Szwondel.JPG

Kiepski z garnkiem na głowie.

Ferdek otwiera drzwi. Okazuje się, że przyszedł do niego Zbigniew Kupczyk, który ma przy sobie maszynkę do robienia szwidnli. Urządzenie nosi nazwę Szwondel. Ferdek zaprasza go do kuchni. Kupczyk przeprowadza eksperyment na Waldku : nakłada na jego głowę wielki garnek i obraca wokół głowy Waldka. Po chwili przynosi mu ciężarki do ćwiczenia mięśni. Kupczyk decyduje się wypróbowania Szwondla na Ferdku. Następnie Kiepski spotyka na korytarzu Paździocha i zaprasza go do siebie. W kuchni Ferdek i Waldek testują na Paździochu Szwondel. Skutkuje to tym, że jest zadowolony i postanawia wypić kieliszek. Kiepscy proponują sąsiadowi, aby przepisał cały majątek na nich. Paździoch zgadza się. Później po raz drugi nakłada Szwondla na głowę. Po chwili do pokoju przychodzi Kupczyk i pyta Kiepskich, jak podoba im się jego Szwondel. W nocy Ferdek zakłada Halinie na głowę Szwondla i to odmienia Halinę. Obiecuje mężowi, że pójdzie do monopolowego i kupi mu piwo. Następnego dnia w kuchni Ferdek z synem oraz Paździoch i Boczek piją piwo w kuflach, a Halina im usługuje. Ferdek wpada na pomysł, aby Paździoch zamienił się z Haliną. Sąsiad bardzo chętnie się na to godzi. Tak też się dzieje. Tym razem Boczek chce zatanczyć taniec z baletu mongolskiego, ale przed sąsiadami wstydzi się. Ferdek zakłada Boczkowi na głowę Szwondla. Po przemianie Boczek tańczy i oznajmia, że jest szczęśliwy. Do kuchni przychodzi Kupczyk i jest ciekawy, jak sprawuje się Szwondel. Mówi także Ferdkowi, aby oddał mu pokwitowanie majątku, który przepisał Paździoch. Kiepski jest zaskoczony, a Paździoch mówi, że jest bankrutem. Później Kupczyk pokazuje Ferdkowi akt darowizny. Mówi, że jest tam podpis Kiepskiego, lecz Ferdek stwierdza, że się nie podpisywał. Dzięki swoim sztuczkom Ferdek powoduje, że na świstku robi kreskę markerem, a poźniej powoduje, że kreska znika.

Zakończenie

Ferdek powoduje, że na akcie darowizny, na którym Paździoch przepisał cały majątek Ferdkowi, znika jego podpis. Paździoch jest z tego zadowolony. Następnie Ferdek mówi, że Kupczyk może i jest największym osiedlowym krętaczem, ale nie na osiedlu Ferdynanda Kiepskiego.

Obsada

Poprzedni
Waldemar
Szwondel
2004
Następny
Biały miś

Więcej z Fandomu

Losowa wiki