FANDOM

Stary Badura - postać epizodyczna serialu Świat według Kiepskich. Pojawiła się w odcinku Morfeusz. Stary Badura jest jednym z mieszkańców osiedla przy ulicy Ćwiartki. Podobnie jak Ferdynand Kiepski lubi spożywać alkohol, najczęściej pod Sklepem u Stasia. W rolę Badury seniora wcielił się Jerzy Matysiak.

Biografia [1]

Przeszłość

Pan Badura w czasach PRL nawiązał z Marią Malinowską znajomość, która szybko przerodziła się w miłość. Owocem miłości pana Badury i pani Malinowskiej jest ich jedyne dziecko - właściciel Sklepu u Stasia Stanisław Malinowski. Związek Badury z ekspedientką nie przetrwał próby czasu, ponieważ poróżniły ich poglądy polityczne - Malinowska opowiadała się za PZPR, zaś Badura za opozycjonistami.

W czasie akcji serialu

Po śmierci Malinowskiej Badura szczerze ją opłakiwał. W czasie pogrzebu chciał nawet rzucić się do jej grobu. Zyskał sobie sympatię Stasia, który prawdopodobnie nie wiedział, że Badura to jego biologiczny ojciec.

Kazimierz Badura a stary Badura

Wielokrotnie z postacią starego Badury identyfikowano Kazimierza Badurę - złomiarza, dobrego przyjaciela Ferdka. Jednakże był to błąd. Kazimierz ma obecnie w serialu około 55/60 lat. Jego romans z kilkanaście lat starszą Malinowską byłby mało realny, dodatkowo zważywszy na fakt, że jej syn Stanisław Malinowski ma około 40/45 lat. Zatem biologicznym ojcem Stasia musiałby być Badura, tylko że starszy (70/75 lat). W związku z tym nieprzypadkowo w odcinku "Morfeusz" występuje inny, starszy aktor. Nie występuje on jako postać kreowana później przez Lecha Dyblika, ale jako członek rodziny Badurów, którego więzi rodzinne z Kazimierzem nie są sprecyzowane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki