FANDOM

Psychuszkin - 392. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Opis Fabuły

Ferdek idąc do toalety w środku nocy spotyka Arnolda Boczka. Obaj sąsiedzi zaczynają rozmawiać o mistrzostwach piłkarskich Euro 2012. Kiedy Boczek idzie na górę Kiepski wchodzi do WC. Widzi tam położoną na klozecie książkę w charakterze papieru toaletowego, którą najwyraźniej pozostawił Arnold. Ferdek na początku otwiera na pierwszej stronie lekturę i z trudem czyta tytuł napisany po rosyjsku, a później okazuję się, że cała książka została napisana przez rosyjskiego autora. Zaczyna czytać literaturę której akcja rozgrywa się w XIX wieku na rosyjskiej prowincji. Bohaterami jest czwórka
392.jpg

Jedna ze scen książki

zamożnych ludzi w eleganckich szatach którzy w pierwszym rozdziale rozmawiają popijając herbatę. Niespodziewanie Ferdka zaczyna wciągać treść literatury, ale zostaje przyłapany w toalecie przez Haline która nakazuję mu wracać do łóżka. W następny dzień Kiepski śpi na fotelu. Po chwili do salonu wchodzi Waldek i Jolasia. Dla żartu budzą Ferdka głośnym chałasem wydawanym przez trąbki do kibicowania.Waldek z żoną pokazują Ferdkowi co kupili dla niego do kibiocowania na zbliżające się Euro 2012 i proponują,aby w mieszkaniu Kiepskich zrobić strefę kibica, ale Kiepski się nie zgadza. Chwilę później Ferdek idzie do WC,aby kontynuować czytanie swojej książki napisanej po rosyjsku, ale w dodatku wkłada okulary.Nowy rozdział lektury dzieje się w wielkim pałacu jak poprzednio. Czwórka zamożnych Rosjan siedzi przy tym stole i w jednym momencie przybiega para młodych, chłopak i jego kochanka przedstawiona jako pani Marzenka. Oboje śmieją się radośnie, a później opuszczają bohaterów, a Rosjanie nadal rozmawiają pijąc herbatę.Ponownie z czytania wyrywa Ferdka hałaśliwe pukanie do drzwi toaletowych. Okazuję się, że to Marian Paździochktóry następnie zaczyna krzyczeć i karze Kiepskiemu opuścić WC. Kiepski wychodzi z toalety z poważną miną i w awiatorach oraz z książką pod pachą. Paździoch wytrzeszcza oczy ze zdziwienia na wygląd sąsiada, ale Ferdek upomina go  spokojnie aby nie krzyczał i nie używał wulgarnych wyrazów po czym odchodzki a Marian nadal spogląda na niego z ogromnym zdziwieniem.Jest noc. Kiepski leży sobie na łóżku w okularach i wtedy wpada do sypialni Halina śpiewając piosenki o Polskiej drużynie piłkarskiej , a na głowie ma założoną czapkę kibica. Narobią wielkiego hałasu co przeszkadza Ferdkowi i ten upomina żonę o hałas który go drażni. Halina stwierdza, że mąż zrobił się dziwny i wogóle nie interesują go mistrzostwa Euro 2012 które będą rozgrwywane w Polsce. Dodaje także, że dzieci też się skarżą niego, ale Ferdek mówi, że nie lubi hałasu i nie podoba mu się organizacja tych mistrzostw akurat w Polsce. Kolejny dzień. Prezes Kozłowski odwiedza Haline Kiepską i obaj rozmawiają o dziwnym zachowaniu Ferdka.Kiepska twierdzi, że jej mąż wogóle nie pije alkoholu od którego jest uzależniony, a Kozłowski mówi, że są skargi na Kiepskiego z osiedla,ponieważ całymi dniami przesiaduję w toalecie blokując sąsiadom do niej dostęp.Następna scena. Ferdynand Kiepski zafascynowany treścią lektury ponownie czyta książkę w toalecie. Tym razemjest w momencie kiedy młody Rosjanin i pani Marzenka są w lesie. Młoda Rosjanka bardzo czuję i wtedy ktoś ponownie wali w drzwi. Kiepski otwiera i na oścież widzi prezesa Kozłowskiego który krzyczy na niego, ale przestaje kiedy widzi łzy w oczach. Obaj idą do Stasia na piwo. Prezes Kozłowski jest zdziwiony postawą Ferdka który własnie zaczął nosić okulary i zaprzestał spożywania alkoholu. Kiedy obaj pod sklepem rozmawiają o literaturze obok nich przechodzi trójka upitych, wiwatujących kibiców.Po czasie Kiepski w okularach i sztucznej brodzie wzruszony czyta fragment swojej lektury Halinie, Waldkowi, Mariolce i Jolasi. Rodzina nie wzrusza się tak jak on i treść książki wcale ich nie zaciekawia. kiedy Waldek zasypia ojciec krzyczy na niego. Rodzina po chwili opuszcza Ferdka tłumacząc mu, że są zajęci. Wieczorem Ferdynand nadal kontynuje czytanie swojej lektury.Kiedy jest przy końcu powieści widzi trzy wyrwane strony. Zaczyna przeklinać i z wielką złością wychodzi z toalety w okularach i z sztuczną brodą. Natykając się na Boczka pyta się gdzie są wyrwane strony, a ten tłumaczy, że posłuzyły mu jako papier toaletowy. Kiepski zaczyna obrażać go po czym oburzony wraca do domu.

Zakończenie

Mariola, Jolasia, Waldek, Pażdziochowie, Arnold Boczek i prezes Kozłowski siedzą w mieszkaniu Kiepskich przed telewizorem przygotowani na rozpoczęcie się Euro 2012. W jednym momencie Halina przyprowadza do pokoju Ferdka ubranego w czapke i tiszerd do kibicowania i sztuczne białe skrzydła najpierw niechętnie zaczyna trąpić a póżniej śpiewać i Kozłowski oświadcza, że Euro 2012 się zaczęło i wszyscy zadowoleni zaczynają głośny wywiad prócz niezadowolonego Ferdynanda Kiepskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki