Fandom

Kiepscy Wiki

Przyspieszenie

1057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Przyspieszenie - 143 odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdynand czyta gazetę, Halina która bardzo szybko porusza się, przeszkadza mu w tym. Jest zdenerwowany,
143-300x224.jpg
żona tłumaczy mu iż jest tak jak zawsze. Ferdek z babką siedzą w kuchni. Ferdek włącza radio, tam również ludzie mówią bardzo szybko tak iż nic nie można zrozumieć. W pokoju Rozalia ogląda telewizje słucha program o przyspieszeniu. Ferdkowi spodobał się, gdyż był bardzo krótki. Następnie przełączają na inny kanał i tam jest podobna sytuacja jak w radiu. Wraca Halina zaczyna wszystko robić szybko i informuje męża iż dziś ma urodziny. Po szybkim przyjęciu goście wychodzą. Wieczorem Kiepska leżąc w łóżko (razem z mężem) w błyskawicznym tempie czyta gazetę. Ferdynand chce aby żona objaśniła mu dla czego tak szybko wszystko robi. Ta informuje iż to Ferdek robi wszystko za wolno. Na korytarzu Kiepski spotyka Boczka, który ćwiczy. Chce razem z nim pobiegać, jednak ten musi już iść, bo spieszy się na siłownię. Kiepski próbuje dalej trenować, lecz upada. Z mieszkania wybiegają Paździochowie, sąsiad prosi Mariana o pomoc, lecz on odmawia, bo gdy ustanie to czuje, że się cofa. W końcu i on pada... Kiepski wraca do mieszkania. W kuchni rozmawia o tym z babką, Rozalia żałuje się Paździocha. Nagle odwiedza ich nie kto inny jak ... sam Marian Paździoch, uciekł ze szpitala.Na korytarz Ferdek spotyka Boczka i Paździocha , którzy postanowili ograniczyć pobyt w toalecie, zbudowali maszynę jeśli wrzuci się do niej 1 zł drzwi otwierają się. Kiepski postanawia to wypróbować, wrzuca monetę i wchodzi to WC niestety nie zdąża nawet zdjąć spodni gdy drzwi otwierają się (nawet Arnold zdąża, a gdy mu jeszcze zostanie czasu to czyta gazetę). Teraz musi wrzucić kolejny pieniądz, aby drzwi się zamknęły, ów oburza się i wraca do siebie.Kiepski ma tego dość, wychodzi na korytarz i podłogę smaruje klejem. Na korytarz wychodzi Boczek, później Paździochowie i Kiepscy i przyklejają się do podłogi. Kiepski wyjaśnia im wszystko. Nagle do wszystkich zaczynają dzwonić komórki. Ci usprawiedliwiają się.

Zakończenie

Nagle słychać głośne tupanie ziemia zaczyn się trząść. Na korytarzu pojawia się sam diabeł - przedstawia się jako Stwórca Przyspieszenia. Jest on cały w ogniu. Następnie wszyscy (poza Ferdkiem) wyskakują z butów i uciekają ze strachu, a Ferdek zostaje na korytarzu i nie zamierza nigdzie iść, sprzeciwiając się woli diabła. Ferdek mówi mu ja jestem Ferduś Kiepski i możesz mnie pan pocałować w dupę!, po czym wraca do mieszkania i bardzo mocno trzaska drzwiami.

Obsada aktorska

Ciekawostki

  • W tym odcinku Rozalia przytoczyła cytat księdza Twardowskiego: Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.
  • Cały ten odcinek miał ukryte znaczenie, a mianowicie fabuła została oparta w pewien sposób na polskim przysłowiu: Jak się człowiek spieszy to sie diabeł cieszy.
Poprzedni
Polaka portret własny
Przyspieszenie
2003
Następny
Jeleń Ferdynand

Więcej z Fandomu

Losowa wiki