FANDOM

Degler
Profesor Degler
Informacje biograficzne
Płeć

Mężczyzna

Zawód

Doktor / Lekarz

Pierwszy odcinek

Kotłowy

Ostatni odcinek

Kotłowy

Poza sceną
Narodowość

Polska

Aktor

Andrzej Buszewicz

Prof. Degler - Ordynator szpitala we Wrocławiu, pracodawca Haliny.

Lekarzem jest od około 1955 roku. Od 30 lat jest całkowitym abstynentem oraz perfekcjonistą w kwestii czasu. Halina mówi że nie spóźnił się ani o pół minuty podczas 30 lat pracy. Obie te cechy bardzo ceni i ich wymaga u innych (szczególnie abstynentyzm). Załatwił Kiepskiemu (na prośbę żony) pracę w kotłowni.

W nocy z 29 na 30 lipca śni się Ferdkowi. Chory Kiepski brudny od węgla, kaszle - ma pylicę, sięga po piwo, ale widzi to Degler i krzyczy na palacza. Gdy ten mówi o swojej chorobie lekarz wyjmuję dużą strzykawkę i mówi: Na pylicę w dupę szpryce.

'

Kiepski jest chory, pracę zaczyna od jutra mimo tego jest przepracowany, następnego dnia traci przytomność. Przychodzi do niego Degler z przeziębieniem. Bada chorego jak i siebie stwierdzając, iż nigdy nie spotkał się z przypadkiem tak zmęczonego człowieka. Zaleca dużo odpoczynku, chory musi mieć spokój, i oglądać dużo telewizora. Halina jest oburzona tym faktem mówiąc że Kiepski jest notorycznym bezrobotnym leniem więc niemożliwym jest aby był przepracowany. Profesor Degler odpowiada tymi słowami: W medycynie są takie przypadki, które się fizjologom nie śniły.

'
Profesor Degler jest dobrą personifikacją przysłowia "Lekarzu lecz się sam". Przychodząc do Haliny przeziębiony oraz badając oprócz Ferdka siebie samego pokazuje że i jemu przydałby się odpoczynek od ciągłej pracy trwającej 50 lat.
Degler z Kiepskim przy piecu

Degler wytyka Ferdkowi kłamstwo w podaniu o pracę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki