FANDOM

Podróżnik.JPG

Boczek ćwiczy jazdę na nartach.

Podróżnik – 260. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Boczek spotyka Ferdka i mówi mu, że postanawia wyjechać na urlop po 20 latach ciężkiej pracy. Jak mówi wszyscy gdzieś wyjeżdżają, m.in. Malinowska z mężem do Afryki, czy choćby Edzio Listonosz do Turcji.

W nocy Halina namawia Ferdka, aby gdzieś wyjechali, od tylu lat oszczędza. Kiepski przypomina żonie, że nie tak dawno byli na Mazurach. Owszem, potwierdza to Halina, lecz było to w latach 70. i to z funduszy WWP.

Następnego dnia Boczek odwiedza Ferdka w mieszkaniu. Mówi, że chciałby wybrać się na ocean, prosi go o pożyczenie bułgarskich płetw. Ferdek ostrzega sąsiada przed istniejącymi niebezpieczeństwami. Albowiem Ferdek posiada wiele informacji niepublikowanych nigdzie (o czym nie raz przekonamy się w tym odcinku). Albowiem w Oceanie Indyjskim wyławiane są szkielety ludzkie, gdzie wyjedzone są przez (prawdopodobnie) ośmiornice - wszystkie narządy z genitaliami włącznie. Boczek rezygnuje.

Paździoch postanawia wypożyczyć sąsiadowi narty (chce on się wybrać w Alpy). Uczy go jak się ma nimi obsługiwać. Po chwili stwierdza, iż Arnold przyniesie tylko wstyd, przy wysportowanych Austriakach. A po za tym, informuje sąsiada, iż właśnie w Alpach urodził się sam... Adolf Hitler.

Tymczasem w kuchni Halina proponuje, aby razem z Ferdkiem wyjechali na wczasy. Kiepski na wszystko ma jednak wytłumaczenie. Kabanga (hotel 2,5 gwiazdki bardzo przystępna cena) - stonogi, gąsienice, węże, żmije, jaszczurki - a to wszystko stanowi 97% organizmów na wyspie. A więc Wyspa Kiwi-Kiwi - w tym wypadku Kiepski słyszał od Kozłowskiego, iż jest tam kucharz, który nie używa papieru toaletowego, Kozłowski całe wczasy przesiedział w toalecie. Oraz Ukajali - cholera, Tajlandia - tsunami, Egipt - terroryzm. Halina ma dość.

Boczek zaś jedzie do Francji, gdzie jest wieża "Ajfela" - Kiepski informuje go, że ta wieża jest zardzewiała i lada moment "pierdyknie".... Arnold Postanawia wyjechać.

Pomimo to rozpoczyna się pakowanie do wyjazdu. Woli jechać do wujka Władka na co nie przystaje Halina (gdyż jak zwykle odbywały by się libacje alkoholowe pod gruszą, od rana do nocy). Halina nie pozwala mu zabrać alkoholu, więc po kryjomu wlewa trochę trunku do napoju.

Zakończenie

Paryż Lato 2007

Kiepscy jadą do Paryża. Nagle wieża zaczyna się trząść. Spotyka ich Boczek, który źle się czuje, co spowodowane jest lękiem wysokości. Po chwili Wieża Eiffla przewraca się wraz z Kiepskimi, Boczkiem i dwoma Azjatami, a w czasie gdy Wieża Eiffla przewraca się, Ferdek ostrzegał Boczka, żeby nie jechał do Paryża.

Obsada

Poprzedni
Z odzysku
Podróżnik
2007
Następny
Dom kultury

Więcej z Fandomu

Losowa wiki