FANDOM

188.jpg

Sąsiedzi wyruszają na pielgrzymkę.

Pielgrzymka – 188. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Babka wybiera się na pielgrzymkę; ćwiczy głos. Ferdek z synem są bardzo szczęśliwi. Trzej chuliganie łamią babce rękę, ale Kiepski nalega, aby mimo wszystko poszła. Przychodzi proboszcz, i chce aby babka wybrała się na pielgrzymkę (Waldek miałby ją nieść, lecz ten się na to nie zgadza) bo bez niej to chór pójdzie w drzazgi. Babka dała by wszystkie pieniądze aby tam pójść. Ferdek gdy to usłyszał postanowił urządzić babce pielgrzymkę na korytarzu (w prawu i lewo przez 150 km). Marian Paździoch podsłuchuje Kiepskich, otwiera drzwi i mówi nie zgadzam się. Po namowie Ferdka zgadza się (za 25% zysku oczwiście). Rozalia zgadza się (Ferdek jest dla niej bardzo miły, każe nawet Waldkowi, aby przyniósł babci landrynków). Babka ma wątpliwości (Paździoch podrobił papiery), ale babce chodzi o księdza kto poprowadzi pielgrzymkę. Paździoch proponuje ks.infułata Józefa Bażanta. Kiepska zgadza się. Paulinka, Zbaś, emeryt oraz babka czekają na księdza nagle wychodzi Paździoch, to on poprowadzi pielgrzymkę (ponieważ ksiądz Bażant dostał ataku ślepej kiszki). Pielgrzymka rusza. Jest noc namioty zostały rozłożone, słychać ciekawe rozmowy emerytów na temat: Po co poszli na pielgrzymkę? Pan Zbaś poszedł na pielgrzymkę turystycznie. Drugi zaś idzie w intencji potencji, (babka wszystko słyszała i teraz już wie, że jest on erotomanem). W nocy przychodzi Boczek i potyka się o namiot kobiet (łamie babce obie ręce). Rano przychodzi Halina.

Zakończenie

Nakazuje mężowi iść do domu, babka protestuje (ponieważ przeszli już 120 km). Pielgrzymka się kończy. Waldka z ojcem strasznie bolą nogi, ale Ferdek i tak jest szczęśliwy – wydarli od babki kasę, intencja się liczy i zdrowotność. Nagle Ferdek zaczyna łysieć (spełniła się intencja babki), a babka łamie drugą nogę (była to intencja Ferdka).

Obsada

Produkcja

Poprzedni
Lunatyk
Pielgrzymka
2005
Następny
Emigranci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki