FANDOM

Nora borsuka - jama należąca do zmarłego (tak przynajmniej myślał Ferdek i Marian) borsuka którą później przejął Ferdynand Kiepski. Pojawiła się tylko w odcinku pt. Zima leśnych ludzi.

Historia

Kiedy Ferdek postanowił wyprowadzić się od swojej żony Haliny postanowił zamieszkać w lesie. Na drogę przygotował sobie plecak z prowiantem. Po drodze znalazł pustą (tak przynajmniej myślał) norę borsuka. Postanowił, że nora będzie na czarną godzinę i jeśli w promieniu paru kilometrów nie znajdzie innego zamieszkania to do niej wróci. Po drodze spotkał Paździocha który zaproponował mu zamieszkać w jego domku na drzewie. Po paru miesiącach przebywania w domku Mariana, nagle kazał mu się wynosić z domku ze względu na jego lenistwo. Oburzony Ferdek wraca do znalezionej parę miesięcy temu przez niego nory. Ferdek musiał sam zostać myśliwym i gospodynią domową. Kiedy nadeszła zima nagle nadszedł Marian proszący o schronienie, gdyż wichura zniszczyła jego domek. Marian na rozejm z Ferdkiem postanowił, że zostanie myśliwym, a Ferdek gosposią. Ferdek zgodził się i przyjął do siebie Mariana. Niestety parę dni później Paździoch był coraz leniwszy czego Ferdek nie zamierzał tolerować. Nagle zza głębi konarów usłyszeli ryk i dostrzegli borsuczą mordkę. Okazało się, że borsuk żył cały czas w głębi jaskini. Ferdek i Marian zostali poszarpani, a potem przepędzeni przez wściekłe zwierzę. Następnie sąsiedzi wrócili do kamienicy.

Wnętrze

Wnętrze nie posiadało żadnych mebli tylko podłoże przykryte liśćmi i ściany obrośnięte korzeniami drzew. Było w niej strasznie ciemno. Mimo to było bardzo duże, aby pomieścić ludzi.

Konstrukcja

Widać, że borsuk wykopał norę pod rozbudowanym drzewem, aby tworzyło ono zadaszenie. Rozbudowane gałęzie idealnie służyły utrzymywaniu się konstrukcji. W głębiach konarów nora była rozbudowana w system korytarzy dzięki którym borsuk mógł się przemieszczać z nory do nory i potajemnie się ukrywać. Raz schował się w jednej z takich tajnych nor gdzie później z zaskoczenia miał zamiar zaatakować intruzów.

Mieszkańcy

  1. Borsuk.
  2. Ferdynand Kiepski (dawniej, został przepędzony przez borsuka).
  3. Marian Paździoch (dawniej, został przepędzony przez borsuka).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki