FANDOM

Niewidzialna kanalia – 18. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Opis odcinka

Fabuła

Tymczasem z bazaru wraca Walduś. Niesie w rękach dziwną, dużą paczkę. Ferdek z początku myśli, że Walduś ją ukradł, jednak wkrótce zaczyna się interesować dziwacznym pakunkiem. Najpierw znajdują w środku kawałek nieświeżej ryby. Potem rosyjską, zdobioną ręcznie laleczkę. Później wyciągają jeszcze wiele innych rzeczy, zaś na końcu znajdują hełmofon. Ferdek zakłada go na głowę. Gdy zaś wciska znajdujący się na nim guzik, znika jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Walduś nie widzi Ferdka, mówi mu, że go tu nie ma. Ferdek odpowiada, że trzeba iść z nim do lekarza. Aby udowodnić Ferdkowi, że mówi prawdę, Walduś sam zakłada hełmofon i znika. Okazuje się, że jest to rosyjska czapka niewidka. Walduś wkrótce wychodzi. Ferdek zaś szybko zakłada czapkę, nie włącza jednak mocy znikania. Wychodzi na korytarz, paląc papierosa. Gdy widzi Paździochową, postanawia zrobić jej kawał. Włącza moc znikania i upuszcza coś obok niej na podłogę. Następnie wchodzi za nią do łazienki. Ta, przerażona, ucieka. Babka siedzi przed telewizorem, oglądając Koziołka Matołka. Ferdek strzela do niej z kuszy, którą sam zrobił. Ta zaczyna wzywać Boga, gdyż myśli, że to duchy. Następnie robi kawał Paździochowi – najpierw zaczyna gadać do niego, będąc niewidzialnym, a później Marianowi i Boczkowi, który przyszedł w międzyczasie, ściąga spodnie na zmianę. Zjawia się Halina. Jest zdegustowana negliżem sąsiadów. Ci tłumaczą, że to jakaś obca siła ściąga im gacie. Nagle Ferdek wpada na kolejny pomysł. Popycha Boczka i Paździocha na Halinę; Ci zaś, za jego pośrednictwem, łapią ją za piersi. Halina oburzona, daje obu w pysk, nazywając rozrabiaków lubieżnymi świniami!. Mówi do Boczka, że jest nienormalny, zaś do Paździocha, że to wstyd, po czym z impetem wchodzi do mieszkania. Marianowi i Boczkowi znowu spadają spodnie. Ferdek rozmawia w Waldkiem o żartach, które zrobił. Wysyła go do sklepu po piwo. Gdy chce wychodzić – już sam chce iść do sklepu – w drzwiach drogę tarasują mu Boczek i Paździoch, którzy postanowili sprowadzić egzorcystę. Ten ostatni nazywa Ferdka i Waldka idiotami. Mówi, że to głupie myśli tej rodziny spowodowały, że powstał tu demon. Ferdek postanawia się zemścić. Zakłada czapkę niewidkę i wlewa mu herbatę do majtek. Boczek i Marian uciekają. Ferdek nie chce dać hełmofonu Waldusiowi. Mówi, że mogą nieźle zarobić, używając czapki-niewidki. Walduś nie zamierza jednak oddać tego bez walki. Dochodzi do szarpaniny. Hełmofon ulega awarii, jednak Ferdek o tym jeszcze nie wie. Wkłada go i wychodzi na ulicę w piżamie, myśląc, że jest niewidzialny. Widzi go jednak każdy. Wsiada do tramwaju. Później okazuje się, że Ferdek został pobity przez pasażerów tramwaju. Ferdek bierze się za naprawę czapeczki. Później musi jednak iść otworzyć drzwi.

Zakończenie

W tym czasie Walduś zakłada hełmofon i... staje się nagi, jednak o tym nie wie! Idzie do drugiego pokoju, gdzie siedzi Babka z koleżankami i kolegami. Na jego widok większość osób mdleje. Waldek orientuje się, że jest nagi i zaczyna głośno krzyczeć.

Obsada aktorska

[1]

Ciekawostki

  • Scenę, w której Ferdek idzie do tramwaju, kręcono w plenerze, we Wrocławiu.
  • Tramwaj, do którego wsiadł Ferdek, nadal jeździ w mieście – zmieniono mu tylko drzwi.
  • Gdy Ferdek rozmawia z Waldusiem w kuchni, z tyłu przy zlewie widać płyn do mycia naczyń Ludwik.

Przypisy

  1. Informacje pochodzą ze strony Internetowej Bazy Filmu Polskiego
Poprzedni
Szkoła rzycia
Niewidzialna kanalia
1999
Następny
Cicha noc

Więcej z Fandomu

Losowa wiki