FANDOM

Disambig.png Ten artykuł dotyczy postaci. Zobacz też: Morfeusz (odcinek).

Ks. O. Morfeusz - duchowny. Znany z TV, gdyż zorganizował Mszę Św. dla zmotoryzowanych. Jeździł na motorze do Torunia. Wystąpił w odcinku Morfeusz. W jego rolę wcielił się Piotr Gąsowski.

Wygląd

Ksiądz ubrany był w skórzaną sutannę. A przez to, iż był fanem filmu "Matrix" - jego szata była zrobiona na wzór Murzyna, który grał w tym filmie.

Sen Ferdynanda

Morfeusz pojawia się w śnie Ferdka. Gdy ten czeka na autobus, aby dotrzeć na cmentarz - odwiedzić grób ś.p. Malinowskiej. Niepodziewania podjeżdża duchowny i zabiera go ze sobą... unoszą się w górę. Kiepski zauważa, iż nie jadą oni w stronę miejsca spoczynku zmarłych, ojciec wyjaśnia mu, że zmierzają do Torunia. Postanawia wyspowiadać Kiepskiego, ten jednak uważa, że nie pali, ani nie pije, a u spowiedzi był niedawno - przed I Komunią Św. Nagle ukazuje się im duch Malinowskiej.

Zainteresowania księdza i wizyta u Kiepskich

Duch Malinowskiej opętuje Ferdynanda. Wielu księży-egzorcystów próbuje ją wygnać, lecz nic z tego... Halina i Mariola wzywają Morfeusza. Gdyż ten lubi wyzwania. Gdy jednak widzi zaistniałą sytuację - był bardzo zdziwiony...

Ciekawostki

  • Nazwisko/Pseudonim księdza został prawdopodobnie zaczerpnięty z dwóch źródeł:
    • Morfeusz - w mitologii greckiej bóg marzeń sennych - ukazuje się on Ferdkowi we śnie.
    • Morfeusz - Morfeusz - postać fikcyjna, bohater trylogii filmowej Matrix, kapitan statku Nabuchodonozor. W jego rolę wcielił się czarnoskóry amerykański aktor Laurence Fishburne. O którym duchowny wspomina.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki