Fandom

Kiepscy Wiki

Marsz

1057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Marsz - 256. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Opis odcinka

Ferdek i Halina rozmawiają w nocy. Ferdek po usłyszeniu od żony gorzkich słów na swój temat, oznajmia że opuszcza dom i nie wie kiedy wróci. Kiepski spotyka na korytarzu Paździocha i jeszcze bardziej się denerwuje (gdyż ten kpi sobie z jego kłopotów małżeńskich). Opuszcza kamienicę. Następnego dnia Halina wstaje z łóżka i poszukuje męża, w tym celu wypytuje o niego córkę i Boczka. Do Kiepskich przychodzą Paździochowie. Twierdzą, że widzieli Ferdka... w Opolu. Kiepska jest zaniepokojona - szuka pomocy u koleżanki, rozmawiając z nią przez telefon. W tym momencie do mieszkania wchodzi Boczek i informuje, że Ferdek odnalazł się w telewizorze. Ferdek zmierza do Torunia (prawdopodobnie osobiście prosić o modlitwę). Redaktorka prosi Ferdka o kilka słów dla telewidzów. Ferdek wymawia tylko jedno zdanie - ,,pocałujcie mnie wszyscy w d...". Kiepska wychodzi do pracy. Przed drzwiami czeka na nią tabun dziennikarzy, jednak ignoruje ich. W tym samym momencie z toalety wychodzi Paździoch i twierdzi, że podzieli się z nimi informacjami. Paździoch, a także Boczek i listonosz Edzio trafiają do telewizji i opowiadają swoje przeżycia z Ferdkiem (każdy z nich uważa się za największego przyjaciela Kiepskiego, a także mówią o tym jak to wybierał się w drogę - o tym jak się im zwierzał itp.). Dwaj pierwsi decydują się na marsz za Ferdkiem. Mariana przyłapuje żona, jednak mimo to rusza wraz z Boczkiem. Halina i Helena rozmawiają o swoich małżonkach, kiedy do kuchni wpada Mariola z nowiną, iż Kiepski znów jest w telewizji. Tym razem zbliża się do Włoszczowej. Pewien poseł - Józef Szyszka namawia Ferdka do przejazdu pociągiem, jednak Ferdek ponownie wymawia jedno zdanie... Następnego dnia Halina wychodząc do pracy spotyka Paździocha, wyglądającego jak śmierć na chorągwi. Marian błaga żonę o wpuszczenie do domu lub chociaż szklankę wody, jednak ta mu odmawia. Boczek padł pod Sochaczewem (i leży w tamtejszym szpitalu) - gdyż zabrakło im zapasów, po za tym Kiepski wszystkich zawiódł szli on w nadziei, iż Ferdek zrobi porządek itd. ten jednak przeszedł Warszawę i nie zatrzymał się nawet przy Belwederze.

Zakończenie

Halina śpi. Do sypialni wchodzi zmordowany, brudny, zgarbiony i ledwo chodzący za pomocą kijka Ferdynand Kiepski. Kładzie się do łóżka. Halina budzi się. Pyta się go po co poszedł. Ów odpowiada:
-Ja przeszedłem cały kraj w zdłurz i wszerz i teraz już wiem...
- Że co? - pyta podekscytowana Halina.
- Że w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem.

Obsada

Zobacz też

Poprzedni
Cząstki elementarne
Marsz
2007
Następny
Puste butle

Więcej z Fandomu

Losowa wiki