Fandom

Kiepscy Wiki

Maria Malinowska

1057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Maria Malinowska
Malinowska.PNG
Informacje biograficzne
Płeć

kobieta

Data urodzenia

1937

Rodzina

Stanisław Malinowski

Specjalność

sprzątanie

Zawód

działaczka partyjna za czasów PRL,
emerytka

Pierwszy odcinek

Skok

Występowanie w odcinkach
Poza sceną
Narodowość

Polska

Adres:

Wrocław

Aktor

Zofia Czerwińska

Maria Malinowska - seniorka rodu Malinowskich. Matka Stanisława Malinowskiego. W jej rolę wcieliła się Zofia Czerwińska.

Biografia

Przeszłość

W przeszłości miała romans z Badurą - z tego związku przyszedł na świat Stasio. Za czasów PRL - Malinowska należała do partii komunistycznej, zaś Badura do NSZZ Solidarność, ich związek rozpadł się, a Badura stał się alkoholikiem.

Podobnież, gdy Staś był dzieckiem, matka trzymała go za nogi - tym samym głową w dół i przez to ma szpiczaste uszy.

Po upadku PRL

Życie codzienne

Malinowska miała wpływ na decyzje Stasia - do głównie dlatego sprzedawał "na kreskę" Kiepskiemu, Boczkowi i innym. Sprzątała po nich puszki - śpiewając przy tym piosenki. W niektórych miejscach na głowie była pozbawiona owłosienia.

Klub OKG

Malinowska należała do Osiedlowego Klubu Golasów, w piwnicy przy ul. Ćwiartki 3 ukazywała innym swe "wdzięki", m.in. krzywe owłosione nogi, czy brzuch.

Śmierć i "zmartwychwstanie"

W odcinku "Morfeusz" sędziwa pani umiera. Pogrzeb odbywa się mimo wszystko na cmentarzu kościelnym. Stary Badura płakał najgorliwiej - chciał nawet rzucić się do grobu. Nie pojawili się na nim Kiepski i Boczek - gdyż stracili orientację w czasie (był piątek byli pewni, że to sobota). Dla naszych bohaterów miała to skutek tragiczny - mieli mieć więcej nie sprzedawane "na zeszyt".

Mimo tego zdarzenia Malinowska nie umiera do końca - później powraca do serialu jako żywy człowiek i gra do dziś.

Codzienność

Malinowska każdego dnia ma do czynienia z różnymi klientami, ale również z osobami spożywające alkohol pod sklepem, czego nie szanuje. Dlatego też często ma nieprzyjemną postawę do bohaterów (m.in. Ferdka, Badury, Kopcińskiego itp.), choć może pokazać swoją pozytywną stronę, przeważnie gdy jest w dobrym nastroju.

Malinowskawrazzklientami.PNG

Malinowska nie toleruje pijaństwa przed swoim sklepem

Odcinki w których pojawiła się Malinowska

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki