FANDOM

Maria Malinowska
Malinowska
Informacje biograficzne
Płeć

kobieta

Data urodzenia

1937

Rodzina

Stanisław Malinowski

Specjalność

sprzątanie

Zawód

działaczka partyjna za czasów PRL,
emerytka

Pierwszy odcinek

Skok

Występowanie w odcinkach
Poza sceną
Narodowość

Polska

Adres:

Wrocław

Aktor

Zofia Czerwińska

Maria Malinowska - seniorka rodu Malinowskich. Matka Stanisława Malinowskiego. W jej rolę wcieliła się Zofia Czerwińska.

Biografia

Przeszłość

W przeszłości miała romans z Badurą - z tego związku przyszedł na świat Stasio. Za czasów PRL - Malinowska należała do partii komunistycznej, zaś Badura do NSZZ Solidarność, ich związek rozpadł się, a Badura stał się alkoholikiem.

Podobnież, gdy Staś był dzieckiem, matka trzymała go za nogi - tym samym głową w dół i przez to ma szpiczaste uszy.

Po upadku PRL

Życie codzienne

Malinowska miała wpływ na decyzje Stasia - do głównie dlatego sprzedawał "na kreskę" Kiepskiemu, Boczkowi i innym. Sprzątała po nich puszki - śpiewając przy tym piosenki. W niektórych miejscach na głowie była pozbawiona owłosienia.

Klub OKG

Malinowska należała do Osiedlowego Klubu Golasów, w piwnicy przy ul. Ćwiartki 3 ukazywała innym swe "wdzięki", m.in. krzywe owłosione nogi, czy brzuch.

Śmierć i "zmartwychwstanie"

W odcinku "Morfeusz" sędziwa pani umiera. Pogrzeb odbywa się mimo wszystko na cmentarzu kościelnym. Stary Badura płakał najgorliwiej - chciał nawet rzucić się do grobu. Nie pojawili się na nim Kiepski i Boczek - gdyż stracili orientację w czasie (był piątek byli pewni, że to sobota). Dla naszych bohaterów miała to skutek tragiczny - mieli mieć więcej nie sprzedawane "na zeszyt".

Mimo tego zdarzenia Malinowska nie umiera do końca - później powraca do serialu jako żywy człowiek i gra do dziś.

Codzienność

Malinowska każdego dnia ma do czynienia z różnymi klientami, ale również z osobami spożywające alkohol pod sklepem, czego nie szanuje. Dlatego też często ma nieprzyjemną postawę do bohaterów (m.in. Ferdka, Badury, Kopcińskiego itp.), choć może pokazać swoją pozytywną stronę, przeważnie gdy jest w dobrym nastroju.

Malinowskawrazzklientami

Malinowska nie toleruje pijaństwa przed swoim sklepem

Odcinki w których pojawiła się Malinowska

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki