FANDOM

Wałęsa

Lech Wałęsa (ur. 29 września 1943 w Popowie) – Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1990-1995. Jedna z niewielu postaci historycznych, które pojawiły się w serialu. Wystąpił w odcinku pt. Kiepski czarnowidz. W jego rolę wcielił się Eugeniusz Jędrzejczak.

Wybory prezydenckie w 1995

Zamaskowanemu prezydentowi drzwi otwiera Waldemar... Przyszedł on do "Mahometa" tj. Ferdka Kiepskiego, aby dowiedzieć się czy wygra w wyborach. Kiepski przepowiedział mu, iż przejdzie do II tury - on czyli gruby w wąsami i jeszcze jedne gruby (tj. Kwaśniewski). Jednak zwycięży ten bez wąsów. Prezydent oburzył się i wyszedł - wizyta kosztowała 50zł. - lecz nie zapłacił, gdyż nie dałbym za to i pół grosza.

100 mln

W czasie pobytu Lecha Wałęsy u Ferdka Babka Kiepska krzyknęła z drugiego pokoju: Oddaj mi moje sto milionów, złodzieju! Nawiązywało to do obietnicy Lecha Wałęsy sprzed wyborów prezydenckich w roku 1990, gdy obiecał on wyborcom, że każdy Polak dostanie sto milionów starych złotych. Sto milionów to również łączna wartość wszystkich rent, które ukradł Babce Ferdek. Lecz Lech nie wiedział o tym myśląc, iż to sumienie, Kiepski ostrzegł jednak, iż to zły duch, którego zamknął w butelce po mleku w proszku.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki