Fandom

Kiepscy Wiki

Krypta

1058stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Krypta – 162. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek słucha radia.JPG

Ferdek nasłuchuje relacji z zawodów

Babka śpiewa pieśń "Hej sokoły". Ferdek pyta seniorkę, czy wybrała już miejsce swego pochówku. Ta mówi, że stara się o to by leżeć w honorowym miejscu w piramidzie w piątej kondygnacji, najbardziej zasłużonych członków kółka różańcowego, w krypcie pod wezwaniem św. mateczki Kozłowskiej. Paździoch rozmawia z proboszczem na korytarzu. Gdy duchowny odchodzi pojawia Ferdynand. Paździoch mówi mu o swoich przygotowaniach do parafiady. Główną nagrodą jest Puchar Proboszcza. Paździoch liczy także na honorowy pochówek w krypcie im. mateczki Kozłowskiej. Kiepski nie jest chętny do startu w takich zawodach. Po jakimś czasie przychodzi proboszcz. Pyta o babkę, ale ta jest w szafie i krzyczy w kółko "kanalia". Kiepski mówi, że seniorka w ten sposób trenuje leżenie w trumnie. Duchowny mówi, że babka będzie startować zawodników na parafiadzie. Okazuje się, że Kiepski nie przyjął żadnych sakramentów. Pokazuje proboszczowi dyplom za 3. miejsce w rzucie piłką lekarską, mówiąc że to pamiątka komunii, ale ten nie daje się nabrać. Wobec tego nie ma co liczyć na godny pochówek. Następnego dnia Kiepski po rozmowie z żoną decyduje się zaliczyć wszelkie egzaminy, aby liczyć na pochówek na cmentarzu. Oblewa go, gdyż zamiast znaku krzyża się robi "pa-pa". Rozpoczynają się zawody. Podczas sztafety z zapalonymi gromnicami babka postrzela Paździocha, reprezentanta osiedla Kosmonautów, który zaczyna kwiczeć jak świnia (dosłownie). Wobec tego proboszcz postanawia włączyć Ferdka do kadry na zawody, za co Ferdek ma dostać miejsce w piątej kondygnacji, najbardziej zasłużonych członków kółka różańcowego, w krypcie pod wezwaniem św. mateczki Kozłowskiej na pochówek. Dzięki jego pomocy sąsiedzi wygrywają puchar. Przychodzą do niego w ramach podziękowania z wódką. Paździoch prosi go u dostępnienie mu wygranej krypty. Marzy on o godnej śmierci i pochówku. Kiepski mówi, że się zastanowi.

Zakończenie

Kiepski mówi Halinie o tym, że będzie wynajmować miejsce w wygranej krypcie. Halina uważa, że jest to niemoralne. Kiepski odbiera telefon. Dzwoni osoba z ogłoszenia. Ferdek sprzedaje jej miejsce w krypcie za 1000 zł. i 2 piwa.

Obsada

Produkcja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki