Fandom

Kiepscy Wiki

Krawczyk

1057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
190.jpg

Boczek jako Krawczyk.

Krawczyk – 190. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Boczek, Walduś i Ferdek piją wódkę w kuchni. Nagle Ferdek oznajmia Boczkowi, że wydaje mu się on podobny do piosenkarza Krzysztofa Krawczyka. Boczek nie chcę w to uwierzyć, argumentuje to tym, że piosenkarz ma inne niż on cechy wyglądu. Ferdek decyduje się ucharakteryzować pana Boczka: zakłada mu perukę Babki oraz domalowuje mu wąsy, następnie każe Boczkowi zaśpiewać jakąś piosenkę z repertuaru piosenkarza, co z chęcią czyni. Boczek wreszcie daje się namówić, że jest podobny do Krawczyka i pełen radości idzie do sklepu po wódkę. Ferdek śmieje się z sąsiada.

Paździoch idzie do kibla. Słyszy w nim śpiewającego sąsiada, po czym nakazuje mu wyjść z toalety, ponieważ kibel to nie jest miejsce do wycia. Boczek wychodzi pijany z klozetu i przyjacielsko przytula się do sąsiada, przy czym Paździoch jest mocno zirytowany. Boczek mówi Paździochowi, że artysta musi trenować, przy czym Paździoch jest zdziwiony, że Boczek jest jakimś artystą i mówi sąsiadowi, że ma coś na twarzy (są to wąsy domalowane sąsiadowi przez Ferdka). Po tym Boczek komunikuje Paździochowi, że tyle lat mieszka w tej kamienicy, a nie wie z kim mieszka.

Halina zszokowana wraca z pracy do domu. Mówi mężowi, że widziała w sklepie Krawczyka. Ferdek nie jest tym przejęty, lecz wysłuchuje opowieści żony.

Ferdek idzie do kibla. Spotyka w nim nieznanego człowieka, który później okazuje się przebranym za Krawczyka Boczkiem. Ferdek nie poznaje sąsiada w pierwszej chwili. Na to Boczek mówi, że on nie tylko jest przebrany, ale także czuje się jak Krawczyk. Ferdek przyznaje się sąsiadowi, że z tym Krawczykiem to tylko takie jajca były. Boczek wychodzi z korytarza, po czym Ferdek zaczyna kpić z wymysłów sąsiada i korzysta z toalety.

Do mieszkania Kiepskich przychodzi Paździoch i wyraża on oburzenie faktem, że został on zbluzgany publicznie przez Boczka na podwórku. Boczek był zdenerwowany tym, że Paździoch głośno trzepał dywan. Ferdek podziela jednak zdanie Boczka. Paździoch wychodzi oburzony z mieszkania zapewniając Ferdka i Waldusia, że zachowanie Boczka będzie jeszcze gorsze.

Ferdek wychodzi z mieszkania i widzi na korytarzu kobiety, które organizuję przyjęcie oraz stół zastawiony smakołykami. Kobiety mówią do Ferdka, że przygotowują spotkanie z Krawczykiem, który rzekomo tam mieszka. Ferdek mówi kobietom, że tu nie mieszka żaden Krawczyk, tylko Boczek. Kobiety jednak ignorują Ferdka. Nagle wchodzi Boczek przebrany za Krawczyka. Kobiety są zachwycone. Boczek, biorąc kiełbasę ze stołu, śpiewa piosenkę. Ferdek jest zbulwersowany i ogłasza kobietom, że to nie jest piosenkarz. Apeluje do Boczka, żeby przestał udawać piosenkarza. Boczek jednak udaje, że nie zna Ferdka. Ferdek wchodzi wściekły do mieszkania i opowiada Waldusiowi o wszystkim. Walduś w pewnym momencie zauważa, że Ferdek jest podobny do Krawczyka.

Zakończenie

Ferdek, przebrany za Krawczyka wchodzi wieczorem do sypialni, gdzie leży już Halina czytająca czasopismo. Śpiewa przy tym piosenkę "Biały Miś". Halina jest zaskoczona i zszokowana. Nagle Ferdek ujawnia twarz. Halina wychodzi z szoku i oznajmia, że nie wie, czy dzisiaj zaśnie przy przebranym mężu. Po tym Ferdek zaczyna zachowywać się jak chipendayl.

Rano Ferdek z Boczkiem spotykają się w toalecie i mają wrażenie, że mają przed sobą lustro... Dwóch "Krawczyków" kłóci się, który jest bardziej podobny do gwiazdy. Nagle z toalety wychodzi Paździoch i oznajmia, że oby dwaj nie są podobni do Krawczyka. Sąsiedzi śmieją się z Paździocha, że nie jest on do nikogo podobny.

Ferdek i Paździoch przy wódce ustalają plan działania: obaj śpiewają i jedzą. Wychodzą z mieszkania i widzą grupę starszych ludzi. Nagle z mieszkania Paździochów wychodzi Paździoch przebrany za Lenina. Wita emerytów Zdrastwujtje towarisze. Po czym staje na pralce i krzyczy, aby zakończyć z zachodnim imperializmem itp. Następnie wykrzykuje: Na Belweder. Ludzie na pralce wiozą go i krzyczą dalej Na Belweder, zaś Marian mówi do sąsiadów: Lenin wiecznie żywy.

Obsada

Produkcja

Ciekawostki

  • Arnold Boczek i Kiepscy obok błędnie zaśpiewanego utworu pt. Mój przyjacielu śpiewają także utwór pt. Biały Miś, który w rzeczywistości gra discopolowy zespół Top One.
  • To jest ostatni odcinek z udziałem Bartosza Żukowskiego w roli Waldemara Kiepskiego przed długą przerwą.
  • Odcinkiem, w którym naprawdę zagrał Krzysztof Krawczyk, jest odcinek specjalny pt. Wielki bal.
  • Postać o imieniu i nazwisku Krzysztof Krawczyk zagrał Krzysztof Dracz w odcinku pt. Salto.
Poprzedni
Emigranci
Krawczyk
2005
Następny
Mężowie i żony

Więcej z Fandomu

Losowa wiki