FANDOM

Kiepski mózg – 9. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Opis odcinka

Ferdek zauważa, że Babka i Paulinka przeglądają katalogi z trumnami. Postanawia zorganizować tani pochówek dla Babki. 

Wstęp

Rodzina Kiepskich ogląda straszny  horror o zombie, pożerających ludzkie mózgi. Babce udaje się przestraszyć Ferdka. Ten grozi jej, że zaraz się dla niej skończy oglądanie filmu. Wybucha kłótnia rodzinna, przez którą nikomu nie udaje się zobaczyć zakończenia filmu.

Fabuła

Edzio (Kiepski mózg)

Mózg Panie Ferdku, mózg!

Nieco później u Babki zjawia się jej koleżanka Paulinka z kółka różańcowego. Przyniosła Babce jakiś katalog. Obie kobiety idą oglądać ów katalog w toalecie – nie chcą, aby ktoś im przeszkadzał. W tym samym czasie do domu wraca Ferdynand Kiepski z Waldusiem, niosącym nowo zakupiony odtwarzacz VHS. Ferdek zauważa pusty wózek Babki, stojący pod drzwiami do klozetu. Obaj podkradają się po cichu do drzwi toalety i zamyka Babkę na klucz. Następnie zagląda do niej przez dziurkę od klucza. Obie staruszki – Babka i Paulinka – oglądają razem jakiś katalog. Ferdek nagle otwiera drzwi i zaskakuje obie panie podczas oglądania... katalogu z trumnami. Najpierw jednak podejrzewa, że Babka ogląda katalog erotyczny. Gdy już Kiepscy orientują się, co ogląda Babka, postanawiają zorganizować godny pochówek dla Babki. Nieco później Babka, Halina Kiepska, Mariolka i Arnold Boczek oglądają filmy na odtwarzaczu w salonie Kiepskich. Nagle w pokoju gaśnie światło. Otwierają się drzwi i wchodzą Ferdek i Paździoch, przebrani za grabarzy. Na rękach niosą... własnoręcznie zrobioną trumnę dla Babki! Pomaga im Walduś. Trumna jest wyposażona we wszelkie udogodnienia. Jest nawet... kuweta, na wypadek, gdyby Babce zachciało się po śmierci załatwić potrzebę. Trumna ma tylko jedną, małą wadę – jest zrobiona ze starego tapczanu, który od dłuższego czasu leżał przy śmietniku na podwórku. Jest w niej umieszczony nawet odstraszacz dżdżownic, które mogą się dobierać do Babki po jej śmierci. Halina pyta się Ferdka, ile taka trumna kosztuje. Ferdek odpowiada, że 50 tysięcy złotych to minimum. Następnej nocy Kiepskiemu śni się koszmar. Odbiera on telefon od Babki, która dzwoni z trumny. Seniorka mówi, że skończył jej się piasek w kuwecie. Ferdek idzie to naprawić. Gdy tylko otwiera trumnę, Babka od razu wychodzi i mówi, że chce zjeść jego mózg. Ferdek w obronie własnej zakłada jej na głowę telewizor, ale to nic nie pomaga. W dodatku z kuchni wychodzą Walduś i Mariolka, którzy żądają tego samego, co Babka – mózgu Ferdka. Ten ostatni zaczyna wrzeszczeć i ucieka do sypialni. Chce wraz z Haliną stawić czoła zombie. Czeka go jednak przykra niespodzianka – jego żona też zmieniła się w zombie. Kiepski ucieka na korytarz, gdzie spotyka Paździochów. Oni też chcą zjeść jego mózg.

Ferdek chce ratować się ucieczką do toalety, jednak tam spotyka Boczka. On także jest zmieniony w zombie. Kiepski wywala go stamtąd i sam zamyka się w toalecie. Chce w ten sposób schronić się przed zombie. Tymczasem Kiepscy-zombie wychodzą na korytarz. Wszyscy razem zaczynają atakować Ferdka. Ich głowy po kolei przenikają przez ściany toalety, gdzie jest schowany Ferdek. Ferdek chce się ratować ucieczką. Po wybiegnięciu z toalety pierwszą osobą, którą widzi Ferdek, jest listonosz Edzio. On również jest zombie. Wszyscy razem przewracają Ferdka na podłogę i zaczynają dobierać się do jego mózgu.

Zakończenie

Ferdek budzi się w środku nocy, cały zlany potem. Opowiada swój sen Halinie. Ta ostatnia twierdzi, że to niemożliwe, bo przecież Ferdek nie ma żadnego mózgu. Kiepski bardzo się z tego cieszy i mówi, że to dobrze.

Obsada aktorska

[1]

Ciekawostki

  • Okazało się, że Ferdek jest bardzo podatny na strach – po obejrzeniu jednego horroru przyśnił mu się sen o tym, jak wszyscy jego znajomi chcieli zjeść jego mózg.
  • Jest to jeden z 12 odcinków, w których pojawiła się Paulinka Kocięba.

Przypisy

  1. Informacje pochodzą ze strony Internetowej Bazy Filmu Polskiego
Poprzedni
Kiepskie żarty
Kiepski mózg
1999
Następny
Kiepscy mordercy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki