FANDOM

Jajko pokoju - 360. odcinek serialu Świat wg Kiepskich.

Fabuła

Halina budzi śpiącego Ferdka informując go, że nadchodzi Wielkanoc. Mężczyźnie nie chce się wykonywać zadań świątecznych takich jak, np. Zaniesienie święconki do kościoła. Halina postanawia skorzystać z rady Heleny aby przezwyciężyć leniwość męża. Helena proponuje kupić w sekrecie od jej koleżanki środki pobudzające. Sama Helena z nich korzystała aby uaktywnić swojego męża. Halina zdecydowała się na potajemne kupno cukierków, a nie narkotyków jak powiedziała znajoma Paździochowej. Było tylko jedno ostrzeżenie: rozcieńczyć jedną tabletkę w dowolnym płynie, np. piwie. Niestety Halina przedawkowała dawkę do trzech tabletek myśląc, że mężowi nie wystarczy jedna dawka. Podaje je do piwa po czym namawia leniwego męża do wypicia. Nagle przedawkowanie skutkuje tym, że nafaszerowany pobudzeniem Ferdek (jak i Paździoch któremu Helena też podała przedawkowaną dawkę) idzie ze święconką w stronę Częstochowy. Jest godzina druga w nocy, a żony zaczynają się niepokoić. Helena dzwoni do Mariana, a on informuje, że jest w Rzeszowie, a Ferdek w Berlinie. W tym samym czasie Ferdek znajduje się pod Bramą Branderburską gdzie zaczepia go dwóch Niemców z psem. W wyniku nieporozumienia jeden z nich strzela w Ferdka z karabinu. Halina budzi się z krzykiem rano i uświadamia sobie, że to był tylko sen. Stojący nad nią Ferdek informuje ją, że był Rzymie.

Zakończenie

Po południu Kiepscy, Paździochowie i Boczek siedzą przy stole Wielkanocnym. Ferdek mówi, że w Rzymie w Kaplicy św. Piotra sam papież ochrzcił jajko które nazwał jajkiem pokoju. Oznajmia również, że rano wsiada w pociąg i jedzie do Warszawy aby powiedzieć panu prezydentowi, premierowi, prezesowi i Palikutcie żeby skończyć te wojnę Polsko-polskie. Wszyscy gratulują Ferdkowi oprócz Boczka który potajemnie zakrada się do koszyka aby wziąć i zjeść jajko pokoju. Następnie dowiedziawszy się o tym Ferdek jest oburzony na Boczka. Nagle nad głową Boczka pojawia się aureola.

Obsada

  • Andrzej Grabowski – Ferdynand Kiepski
  • Marzena Kipiel-Sztuka – Halina Kiepska
  • Barbara Mularczyk – Mariolka Kiepska
  • Ryszard Kotys – Marian Paździoch
  • Renata Pałys – Helena Paździoch
  • Dariusz Gnatowski – Arnold Boczek
  • Bartosz Żukowski – Waldemar Kiepski
  • Anna Ilczuk - Jolanta Kiepska
  • Krystyna Dmochowska - Rogalakowa
  • Beata Rakowska - Redaktorka
  • Juliusz Rodziewicz - Ksiądz Pączek
  • Aleksander Szobiszewski - Żołnierz oficer
  • Tomasz Bendyk - Żołnierz z psem
Ława.jpg

Ferdek śpi na ławce

Brama.jpg

Ferdek w Berlinie pod Bramą Branderburską gdzie zaczepia go dwóch żołnierzy z psem

Auto.jpg

Halina i Helena potajemnie chcą kupić od Rogalakowej środki pobudzające

Stół.jpeg

Ferdek nie ma zamiaru iść do kościoła ze święconką tak jak jego dzieci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki