FANDOM

Grzegorz Lato
Lato.JPG
Informacje biograficzne
Płeć

mężczyzna

Data urodzenia

8 kwietnia 1950 w Malborku

Zawód

piłkarz, trener, polityk oraz działacz sportowy

Występowanie w odcinkach
Poza sceną
Narodowość

Polska

Grzegorz Lato – napastnik reprezentacji Polski (100 występów i 45 bramek) w latach jej świetności, król strzelców MŚ 1974 w Niemczech w których strzelił 7 bramek i został wybrany do jedenastki turnieju. Trzykrotny uczestnik Mundiali (dwukrotny zdobywca 3. miejsca w 1974 i 1982). Dwukrotny medalista Olimpijski (w 1972 roku złoto i w 1976 srebro). Były zawodnik Stali Mielec (1962–1980), KSC Loreken (1980–1982), Atalante Meksyk (1982–1984) oraz Polonii Hamilton (1984–1991). W przeszłości Trener North York Rockets Toronto, Stali Mielec , Olimpii Poznań, Amici Wronki, ponownie Stali Mielec oraz Widzewa Łódź.

W latach 2001–2005 zasiadał w Senacie z ramienia SLD z okręgu rzeszowskiego. Od 2008 do 2012 prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Jest jedną z nielicznych postaci historycznych jakie pojawiają się w serialu.

W serialu

W odcinku Jedenastka pana Ferdynanda przybywa do mieszkania Kiepskich. Ci jednak go nie rozpoznają. Każą mu wykonać jakieś sztuczki z piłką. Lato wykonuje tzw. żonglerkę (widzimy w tym czasie mix bramek w MŚ 1974) za co otrzymuje wielkie uznanie. Towarzyszący Kiepskim ufoludek wcześniej wpada na pomysł, że można go odmłodzić. Pokazuje swoją maszynę służącą do tego. Lato po wejściu do maszyny rzeczywiście się odmładza, zamienia się w ... panią wiosnę.

Odcinki w których pojawił się Lato

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki