FANDOM

Zrób se sam

Wiadomo Ferdek przyjmuje zapłatę tylko w twardej walucie.

Grunt to Prund - 120. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Ferdek i Waldek oglądają wiadomości, gdzie mówią że przeciętna matka Polka w ciągu dwóch lat zużywa tyle energii, że mogłaby obejść kulę ziemską. Ferdek dochodzi do wniosku że jest to marnotrawstwo prądu. Kiepski ma pomysła. Zabiera babce koła od wózka. Ta krzyczy aby jej je oddał. Do pokoju wchodzi Halinka. Najpierw krzyczy na matkę a potem na męża. Wkrótce przychodzi Waldek z dynamem. Po wymianie zdań na temat wynalazku Ferdka przychodzi listonosz Edzio i przynosi rachunek za prąd. Śmieje się przy tym bardzo, ponieważ od jutra prąd drożeje, śmiechem wtóruje mu Kiepski. Halina wygania Listonosza. Ferdek zbudował maszynę. Zaprzęga do niej Waldka i robi pokaz. Maszyna bowiem ma produkować prąd który kobiety zużywają gdy nie są do niej przyczepione. Urządzenie działa. Rodzina Kiepskich zgadza się na używanie wynalazku. Dzięki żonie Ferdek oszczędza 123,30 zł - które Halina ma zamiar zainwestować je w sprzęt gospodarstwa domowego. Następnie dochodzi do kłótni miedzy babką, a Ferdkiem.

Waldek z ojcem rozmawiają w kuchni, na temat tego dla czego Halinka nie daje Ferdkowi, ani grosza z zaoszczędzonych pieniędzy. Słyszą pukanie do drzwi...Do Kiepskich zawitał Borysek . Babka powiedziała mu w wielkiej tajemnicy w kościele że maszynę od elekteryzacji wymyślił Ferdynand. Też by taką chciał mieć. Ferdek tłumaczy sąsiadowi że są to drogi rzeczy, a po drugie to trzeba mieć kobitę w domu i to taką jądrową. A sąsiad jest wdowcem od 1949r. Ale to nie problem mieszkaniec I piętra ma synową w domu - która ma torpedę w d**e. Że 100 kamienic może od niej prąd ciągnąć. To oczywiście zmienia postać rzeczy ale są to w końcu drogie rzeczy. Borysek daje dwa piwa + następnego dnia 6 od reszty lokatorów. W dodatku zareklamuje go w kółku różańcowym i ksiądz wyczyta go na ambonie i wtedy już, z się od klientów nie odgoni (oczywiście zapłaty w formie piwa). Ferdek zgadza się, a emeryt wychodzi. Karze iść Waldkowi na wysypisko i zbierać różne duperele. Zakładają fabrykę.

Niestety Waldek przynosi za dużo rzeczy. Po krótkiej kłótni dzwoni telefon. To synowa Boryska dzwoni że jest 60 chętnych Ferdek podnosi cenę, (bo 8 piw to była cena promocyjna) teraz to za zgrzewkę robi urządzenie. Ferdkowi nie chce się robić samemu, postanawia robić zestawy w częściach po nazwą zrób se sam. Do Kiepskich przychodzi Maciej i jego żona Maciejowa. Przyszli kupić damski reaktor jądrowy. Gdy dowiadują się, że trzeba je złożyć samemu, chcą zobaczyć jak to działa, Maciejowa najbardziej lubi myć podłogę szmatą, Ferdek każe iść synowi po szmatkę. Następnie przychodzą inni klienci.

Zakończenia

Minął miesiąc.

Kiepscy nadal piją piwo, piszą o nich w gazecie. Mówią o nich również w Wiadomościach (m.in. o tym że kobiety kupują bardzo dużo sprzętów).Następnie jest liga mistrzów. niestety gaśnie telewizor. Krzyczą na Halinę żeby zrobiła trochę prądu. Jednak ta nie może bo czyta instrukcje do zmywarki do mycia naczyń. Są głodni. Halina mówi żeby sami sobie odgrzali i sami wyprodukowali prąd. Waldek pyta się ojca co tera będziemy robić ? Na co Ferdek odpowiada No jak to co synek to co wczoraj połączymy przyjemne z pożytecznym następnie przypinają się do maszyny i zaczynają pić piwo. Kiepski mówi grunt to prund i oglądają mecz.

Obsada aktorska

Poprzedni
Marcysia maus
Grunt to prund
2002
Następny
Towariszcz komandir

Więcej z Fandomu

Losowa wiki