FANDOM

Ferdosik – 56. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Arnold Boczek (Dariusz Gnatowski).JPG

Arnold Boczek, jako Walenty Kwiczoł

Wcześnie rano, w telewizji zaczyna się Janosik. Walduś woła ojca. Po powieszeniu harnasia, Kiepscy opłakują śmierć bohatera. Przy czym prowadzą bardzo ciekawą rozmowę na temat harnasi i co to by było gdyby Ferdek nim był. Ferdek ma chęć na oscypka, który leżał od roku w lodówce. Po skonsumowaniu oscypka Ferdkowi wydaje się że jest Janosikiem a Halina Kiepska Maryną. Waldek woła matkę, ta każe Waldkowi zadzwonić po pogotowie. Lekarz stwierdza, że Ferdek ma halucynacje pod wpływem zjedzonego oscypka, którego formowały w ustach bezzębne stare góralki. Doktor przepisuje mu tabletki i mówi aby nie dziwić się jego zachowaniu. Ferdek zaczyna zachowywać się jak góral. Do kompani starego harnasie (tak naprawdę grał on Pyzdrę, ale twierdził, że Janosika) należą: Ferdas, Waldek (nazywany gnojem - przez harnasia, czyli Pyzdrę), Boczek (czyli Kwiczoł) i Paździoch (czyli Gąsior). Oczywiście okradają bogatych, a dają biednym (oczywistym jest, że biednymi są oni sami). Kończy się piwo. Stary harnaś wyrusza po nie do Nowego Targu przy okazji ma kupić adidasy dla Pyzdry które zjadł poprzedniego dnia. Po wyjściu herszta między Paździochem, a Ferdkiem dochodzi do kłótni. Marian zostaje wypędzony. A Ferdas obrany Ferdosikiem. W końcu zjawia się Halina (Maryna), zbóje jedzą i piją. Niestety kończą im się pieniądze. Postanawiają złapać Edzia i ukraść mu pieniądze które dostarcza jako rentę. Rozmowę podsłuchuje Paździoch. Gdy przychodzi Listonosz (przebrany za hrabiego) zbójnicy atakują go. Ten zamiast pieniędzy ma kamienie. Kamraci postanawiają go zarżnąć tymczasem Edzio wyjmuje gwizdek i gwiżdżę na nim. Zjawiają się dwaj hajducy... Łapią zbójów. Wszystkiemu przygląda się Paździoch. Ferdosik, Kwiczoł i Pyzdra zostają skazani na śmierć przez powieszenie na haku za poślednie żebro, a Kiepski za du**. Wszystko jest gotowe. Nadchodzą oprawcy...

Zakończenie

Ferdka dwaj hajducy biorą pod ramiona. Chcą go powiesić... na szczęście Ferdek budzi się, był to tylko sen. spał od dwudziestu godzin. Gdy się budzi, opowiada o wszystkim żonie. Przychodzi Listonosz ma ze sobą wielką paczkę. W środku jest stary harnaś. Długo zabawił w Nowym Targu ponieważ pił ze harnasiem ze Słowacji (prawdopodobnie chodziło o Bardosa). Przywozi piwo i adidasy. Ferdek dochodzi do wniosku, że się jeszcze nie obudził!

Ciekawostki

  • Sam tytuł jak i fabuła tego odcinka jest parodią słynnego polskiego serialu pt. Janosik (został nawet wykorzystany fragment 1 i 13 odcinka).
  • Kompani Ferdka prócz działań okradania bogatych i dawania biednym, chodziło im również o rzeczy, wręcz na wzór rewolucji, by ulżyć losowi robotników. Została również odśpiewana Międzynarodówka - jako ulubiona pieśń towarzyszy.
  • Muzykę do tego odcinka tworzyli Maciej Marchewka i Ryszard Grabowski,którzy tworzyli muzykę do Telewizyjnego Biura Śledczego w latach 1997-2001.

Obsada

Poprzedni
Dejwid Koperfilc
Ferdosik
2000
Następny
Magister, jego mać

Więcej z Fandomu

Losowa wiki