FANDOM

Emigranci – 189. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Emigranci.png

Ferdek i Halina

Halina mówi mężowi, aby wyjechali za granicę w celach zarobkowych. Ferdek nie zgadza się. Okazuje się, że Boczek i Paździochowie też chcą opuścić kraj. Tymczasem u Kiepskich odbywa się uroczysta kolacja. Uczestniczy w niej Halina, Mariolka, Boczek oraz Paździochowie, Po chwili przychodzi Ferdek. Śpiewa pieśń, a wszyscy są wzruszeni. Później wszyscy się bawią. Wieczorem Ferdek siedzi i patrzy w okno modli się o pomoc - aby nikt nie wyjeżdżał, aby żyło się lepiej - Bóg wysłuchuje jego próśb.

Zakończenie

Następnego dnia Paździochowie, Boczek, Halina i Mariolka postanawiają wyjeżdżać. Po chwili z mieszkania wychodzi Ferdek. Zapewnia sąsiadów że teraz będzie dobrze w Polsce, jednak nikt nie chce mu uwierzyć. Później wszyscy się przekonują, że Ferdek miał rację - przez drzwi okryty jasnością wchodzi sam I sekretarz KC PZPR Edward Gierek. Wszyscy padają na kolana, poznają "dobrodzieje". Gierek pyta się: "To jak towarzyszę zostaniecie?", na co chórem odpowiadają "zostaniem".

Obsada

Ciekawostki

  • Kiepski odśpiewał pieśń K.I.Gałczyńskiego "Ukochany kraj" i arie z opery S. Moniuszki "Halka".
  • Słowa Gierka "To jak towarzysze zostaniecie?" są grą słów jednego z najsłynniejszych i najbardziej zapamiętanych słów I sekretarza, skierowanych do stoczniowców w Gdańsku, które brzmiały "To jak towarzysze pomożecie?"
Poprzedni
Pielgrzymka
Emigranci
2005
Następny
Krawczyk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki