FANDOM

Domek na drzewie - chwilowe miejsce zamieszkania Mariana Paździocha. Pojawił się tylko w odcinku pt. Zima leśnych ludzi.

Historia

W pewnym momencie Marian postanowił wyprowadzić się z domu ze względu ma Helenę. Za nowe miejsce zamieszkania wybrał las w którym zbudował sobie dom na drzewie. Jakiś czas później Ferdek również wyprowadza się od własnej żony. Marian napotykając Ferdka zaproponował mu mieszkać w domku razem z nim. Nagle do lasu przychodzi Boczek który przyszedł zbierać grzyby i jagody. Paździoch z domku zaczął wyć jak wilk, aby go nastraszyć. Pomysł wypalił. Nadchodziła zima, a Ferdek okazał się być leniwy. Paździoch wyrzucił Kiepskiego z domu za nieróbstwo. Oburzony Ferdek zaczął mieszkać we wcześniej znalezionej norze borsuka. Gdy nadeszła zima wichura zniszczyła domek pozostawiając Mariana bez dachu nad głową.

Wnętrze

Wnętrze domku posiadało kamienne palenisko, grilla, wazon z kwiatami, dziuplę na naczynia, garnek, czajnik, metalowe miski, sztućce, wieszaki na procę, skórzaną torbę oraz strzelbę, drewniany młotek, kowbojski kapelusz, flet i dwa łóżka z kocami. Jedynym oknem na świat nie był telewizor czy radio gdyż Marian ich nie posiadał tylko Biblia z obrazkiem Mikołaja Kopernika. Mieszkańcy jedli tam to co dała im natura, np. ryby, grzyby, jagody, bobki, zupę szczawiową, wiewiórki, króliki, ... . Marian przed przybyciem Ferdka posiadał jeszcze czarną herbatę i suchary. Łóżka stały przeciw siebie pod ścianami. W środku mieściła się również składana drabinka.

Konstrukcja

Konstrukcja była nieszczelna gdyż w nocy było słychać świerszcze. Okazała się również nietrwała i niestabilna ze względu zniszczenia jej przez zimową wichurę. Domek był zamieszczony 3-4 m nad ziemią na brzozie. Był posklejany z prostych drewnianych brązowych desek. Tworzyły one dach, sufit, podłogę i cztery ściany z oknem. Posiadał również dookoła podest obserwacyjny oraz składaną drabinkę w dół zrobioną z belek i lin.

Mieszkańcy

  1. Marian Paździoch (dawniej, ze względu na zawalenie się domku przez zimową wichurę).
  2. Ferdynand Kiepski (dawniej, w wyniku wyrzucenia go z domku przez Paździocha).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki