Fandom

Kiepscy Wiki

Cegła Gutenberga

1057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Cegła Gutenberga – 54. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Paździoch przychodzi pożyczyć od Ferdka Kiepskiego kamerę. Waldek wyjeżdża na obóz szkoleniowy dla ochroniarzy. Gdy się pakuje, Ferdek znajduje u niego cegłę. Waldek
Cegła Gutenberga.jpg
tłumaczy mu, że jest to mu potrzebne do nauki. Pokazuje ojcu, jak jej używać - kładzie mu na głowę książkę i uderza o nią cegłą. Waldek żegna się i wychodzi. Po chwili Ferdek zauważa, że jego syn zapomniał wziąć cegły. Zaczyna powtarzać ćwiczenie Waldka, aż przez przypadek uderza się i traci pamięć.Po chwili przychodzi Mariola porozmawiać z ojcem. Ten, nie wiedząc ani z kim rozmawia, ani gdzie jest, doprowadza córkę do płaczu. Powraca Paździoch z kamerą i umówionym piwem. Ferdek dalej nic nie pamięta i pyta, gdzie można tu znaleźć toaletę. Paździoch wykorzystuje to i wmawia mu, że to jego kamera i zabiera piwo. Halina wraz z Mariolą są zrozpaczone utratą pamięci ojca, ale po dłuższym zastanowieniu się postanawiają wychować go na pomoc domową i każą mu oglądać telenowele.Wraca Waldek z obozu. Ferdek, nie pamiętając wyglądu syna mówi mu, że ma synka Waldusia, lecz jest podobno kretynem. Waldek, zrozpaczony zanikiem pamięci, próbuje mu przypomnieć stare czasy. Pomaga mu Boczek, jednak nawet piwo nie daje rezultatów. Wreszcie listonosz Edzio wpada na pomysł, żeby podać mu lek na przywracanie pamięci. Lek ten sporządził znany mu "lekarz" (w rzeczywistości pacjent szpitala psychiatrycznego), któremu przynosi listy. Ferdek wiesza pranie. Paździoch widząc, że sąsiad jest gosposią, daje mu garnek do oczyszczenia. Wchodzą Edzio i Walduś. Podają mu lek i Ferdek odzyskuje pamięć, ale nie swoją. Od tej pory pamięta wszystkie wydarzenia z historii Polski i posługuje się staropolskim językiem. Paździoch postanawia na tym zarobić. Teraz Ferdek Kiepski jest źródłem historycznym, do którego przychodzą naukowcy na dyskusje. W pokoju Ferdek kłóci się z jednym magistrem, a ten uderza go cegłą, przez co Ferdek odzyskuje pamięć.

Zakończenie

W pokoju wszyscy cieszą się z powrotu pamięci Ferdka, jedyny Paździoch narzeka, gdyż uważa, że mógł jeszcze zarobić. Boczek chce go uderzyć cegłą, a Paździoch przestraszony ucieka.

Obsada

Poprzedni
Pała czyli dwója
Cegła Gutenberga
2000
Następny
Dejwid Koperfilc

Więcej z Fandomu

Losowa wiki