FANDOM

Miłosz skoczek

Adaś Miłosz (ur. 1980[1]) – postać parodiująca skoczka narciarskiego Adama Małysza, bohater komediowego serialu telewizyjnego Świat według Kiepskich. W jego rolę wcielają się Krzysztof Kurzyński (odcinek Korzenie) oraz Robert Mistewicz (Zatruta strzała).

Biografia

Po raz pierwszy podbił rekord świata skacząc 298,5 m (choć w odcinku Korzenie skoczył 302 m., ale komentator nie wspominał wtedy nic o rekordzie). Po tym sukcesie prezydentowa wraz z kibicami taczali się we śniegu.&nbsp Jego trenerem jest Zenobiusz Broiler. Budzi wielkie kontrowersje wśród rodaków - Boczek, Kiepscy (Ferdek do pewnego czasu) i Edzio kibicują mu z całych sił, a Paździoch i Andrzej Ciemniak wręcz przeciwnie. Ten drugi wyprowadził się z rodzinnego miasta skoczka Wisełki, do Obcęgowa Podhalańskiego. Uważa skoczka za osobę niemiła i wyniosłą. Ciemniak w trakcie transmisji pobił się z redaktorem w studiu. Marianowi nie podoba się natomiast wysokość zarobków sportowca. Nie przepadają za nim również Kozłowski, Malinowski i Kowalski. Razem z Ferdkiem i Marianem słuchają w piwnicy doniesień ze skoczni i czekają aż Miłoszowi podwinie się noga. Podczas ostatniego skoku Turnieju Sześciu Skoczni skoczył 301 m, ale wygrał Sven Kurdensen pomimo tego, że Adam prowadził po pierwszej serii.

Odcinki w których wystąpił Adaś Miłosz

Ciekawostki

  • Postać nawiązuje do polskiego skoczka narciarskiego, Adama Małysza.

Przypisy

  1. W odcinku Korzenie z 2001 roku miał 21 lat, przynajmniej tak mówił listonosz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki