FANDOM

ATM Grupa Spółka Akcyjna – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w podwrocławskiej miejscowości Bielany Wrocławskie, założone w 1992 roku, notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Działalność rozpoczęło jako ATM Total Vision s.c., trzy lata później przekształcone w spółkę z o.o. "ATM", a w 2003 – w spółkę akcyjną. Na samym początku firma tworzyła newsy, reportaże i filmy dokumentalne, ale później rozpoczęła produkcję programów cyklicznych, teleturniejów i reality shows.

Obecnie ATM Grupa to największy niezależny polski producent telewizyjny. Spółka posiada ok. 14% udział w rynku, którego wartość szacuje się na 750 mln. zł. Jako jedyna firma w tym sektorze dysponuje własnym zapleczem technicznym umożliwiającym realizowanie dużych projektów telewizyjnych.

Spółka produkuje programy telewizyjne na zlecenie Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4) oraz Telewizja Polskiej.

Nagrody za "Świat wg Kiepskich"

  • 2008- Sześć nominacji w konkursie Telekamery Tele Tygodnia 2008 dla „I kto tu rządzi?”, „Świat według Kiepskich” oraz „Ranczo” – w kategorii „serial komediowy", „Pierwsza miłość” - w kategorii "serial obyczajowy" oraz „Fala zbrodni” i „Pitbull” w kategorii "serial kryminalny i sensacyjny". Nominacja dla Krzysztofa Ibisza i Agnieszki Dygant występującej m.in. w serialu "Fala Zbrodni".
  • 2007 - w konkursie Telekamery Tele Tygodnia 2007 nominacje do nagród uzyskały aż cztery produkcje realizowane przez Grupę ATM: „Świat według Kiepskich”, „Pitbull”, „Fala Zbrodni” oraz „Pierwsza Miłość”.
  • 2003 - "Świat według Kiepskich" na Festiwalu Dobrego Humoru po raz drugi zdobywa nagrodę widzów w kategorii "ulubiony serial".
  • 2002 - Telekamera dla Krzysztofa Ibisza (prowadzącego m. in. "Awanturę o kasę") w kategorii "osobowość telewizyjna"; druga Telekamera dla "Świata wg Kiepskich" w kategorii 'najlepszy serial komediowy
  • 2001 - nagroda dla programu "Zerwane więzi" od Klubu Ludzi Życzliwych w uznaniu osiągnięć na rzecz ratowania zdrowia i życia dzieci; serial "Świat według Kiepskich" otrzymuje Telekamerę w kategorii "najlepszy serial komediowy"

Świat według Kiepskich

ATM jest odpowiedzialna za produkcję wszystkich odcinków serialu. To właśnie ta produkcja był jedną z w pierwszych, która przyniosła jej popularność. W mediach nadal, grupa jest znana głównie z tego serialu o czym świadczy afera dotycząca orędzia premiera Donalda Tuska, gdy wielu komentatorów było oburzonych faktem, że za orędzie odpowiada grupa odpowiedzialna za ten serial.

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki