FANDOM

Ładne pieniążki – 285. odcinek serialu Świat według Kiepskich.

Fabuła

Paździoch sprawda pieniądze

Paździoch prezentuje banknoty

Późno w nocy Ferdka odwiedza Paździoch. Chce podyskutować na temat polskich pieniędzy. Wszystko szczegółowo przedstawia sąsiadowi opowiada m.in. o tym aby wizerunek Jagiełły zmienić na wizerunek Ludwika Waryńskiego itp. Oczywiście rozmowa nie odbywa się na sucho.

Następnego dnia Ferdek dowiaduje się od Boczka, że właściciel sklepu monopolowego, Stasiek, postanowił nie sprzedawać mu więcej alkoholu na kredyt. Kiepski jest bowiem u niego poważnie zadłużony. Ferdek postanawia zdobyć pieniądze, by spłacić swoje zobowiązania. Najpierw pieniądze chce pożyczyć od żony, przy czym podlizuje sie jej, niestety ta nie godzi sie na to. Na korytarzu spotyka go Paździoch który ma problem, ponieważ wielu ludzi ma odwieczny problem, aby na banknocie o nominale 20zł wizerunek Bolesława I Chrobrego zamienił na Bolesława Laskonogiego, Kieski twierdzi, że to bomba, a następnie prosi Paździocha o pożyczkę 178zł. Ten obiecuje, że da mu znać o godzinie 21:30. Gdy nadeszła 21:30 do drzwi puka Marian, (Ferdek wysprzątał cały dom), niestety wszystkie wydatki musi uzgadniać z żoną. A ta jest przystępna dopiero jakieś 12 min po fifi rifi - niestety Marian ma impotencje (zresztą od dawna).

Kiepski rozmawia z żoną na temat że chce ale nie może. Halina obiecuje że przyniesie jakieś tabletki.

Ferdek otrzymuje tabletki, idzie z nimi do sąsiada ten jednak nie przyjmie lekarstwa.

Następnego dnia przychodzi Stasiek i Boczek, aby wyciągnąć od Ferdka pieniądze. Ten chowa się w toalecie.

Zakończenie

Halina jest zła na Ferdka, ponieważ nie oddał pieniędzy Staśkowi. Gdy Halina wychodzi, Kiepski do słoiku z ogórkami dodaje tabletki, które polecił Paździochowi i daje słoik na korytarz. Ogórki zjada Boczek. Jego zachowaniu przygląda się Ferdek przez dziurkę w drzwiach i reaguje śmiechem.

Obsada

Poprzedni
Podlaska
Ładne pieniążki
2008
Następny
Nocne brąchanie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki